AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
21.111

varning för denna bil

Sida 6 av 7
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Rille330:
Jag har inte anklagat någon för något, där ligger skillnaden. Är det som joakim E säger så förtjänar ju handlaren att bli blåst själv.

Bara att komma och påstå däremot, det är inget värt !
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Highwaystar: Bra politikersvar där! Du har inte anklagat någon?
Trots att du "indirekt" anklagade JoakimE för att inte ha torrt på fötterna?
Samtidigt som bilhandlaren också förtjänar att bli blåst? Ok? I lost you.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Som jag sa.... bara komma och påstå är INGENTING värt. Jag har inte tagit någons parti i den här frågan.
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Ok.
zupra1
// Povre

Vill bara färska upp minnet på dig om vad jag skrev...

"Å ena sidan...så tycker jag det är sjysst av Joakim E att varna oss andra för bilen - THANKS - mera av den varan...och...å andra sidan så...kan det låta lite "osjysst" från hans sida,dvs,att folk här inne uppfattar det som om Joakim inte var ärlig till 100% gentemot bilhandlaren kanske?"

Och vidare så menade jag att:

Om jag hade haft å göra med en tjallare så hade jag..."gjort ett nattligt besök" hos den här tjallaren...med ett...Wilson-bollträ!Men det är jag det!
Tur att människor är olika!Eller hur?

So?Vad är problemet Povre???Får man inte säga vad man tycker i dagens läge?Har jag på något sätt sagt åt denne Joakim E att han skall göra detsamma?Eller uppmuntrat honom till samma sak? Nope...

På serbiska brukar man oftast säga när en person ljuger/snackar skit - om dig/mot dig,och den andra personen tar hans parti (dvs...dom gaddar ihop sig mot dig)

"om han äter ba*s...måste du också äta ba*s för det då?"

Rätt logiskt va?

:)

zupra1
ps:

Min touring har börjat å sliiiiiiiiiira...jahapp.
parolof
"tjallare",,,, om jag ser din bil stjälas, ska jag hålla tyst eller tala för dig vem som stal bilen??????????? knepigt detta,,
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Vilken otroligt onödig liknelse, parolof? Nästan lika dum som den här:
Om jag får reda på att du utelämnat en detalj i inkomstdeklarationen, ska
jag hålla tyst eller ringa Skattemyndigheten i din kommun? Vad tycker du?
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Rille330,

Så onødig ær liknelsen inte faktiskt. Att "tjalla" på någon innebær ju att man avsløjar att personen begått ett brott eller fuffens mot någon annan. Sedan ær det ju intressant nær man ser hær på forumet vilka brott som anses som acceptabla av vissa men inte av andra. Før din del, och många andras, verkar ju skattefusk och undanhållande av information vid bilførsæljning vara acceptabla brott, fastæn de båda enligt lag inte ær tillåtna.

Så, nær ska vi børja ta fram slagtræt? Zupra1 anser att det ær sjælvklart att ta fram slagtræt om någon skulle tjalla på honom. Å andra sidan betyder det att Zupra1 først måste ha blåst någon eller begått något annat brott før att det øverhuvudtaget ska vara møjligt att tjalla. Jag gissar på att Zupra1 skulle ta fram slagtræt också i det fallet om någon lyckats sælja en bil till honom som havererar dagen dærpå dærfør att sæljaren inte berættat vad som var fel på bilen? Særskilt om man får reda på att sæljaren visste om felet men sket i att sæga det. Till slut går alla omkring med bolltræn och ska hacka på varandra. Men det kanske ær i Serbien det får vi væl hoppas...

Ær det inte bættre att vara uppriktig, både vid bilførsæljning och skattedeklaration, så slipper man situationer med tjallare och bolltræn?

Jag tillhør de som tycker att Joakim E borde ha næmnt någonting om pumpen till sæljaren. Då hade ju han haft rent på føtterna om pumpen havererat næsta dag. Førmodligen skulle han fått lika mycket (eller lite) betalt før bilen oavsett.

Sen om man går ut på Autopower med tusentals anvændare och avsløjar att man blåst någon, æven om det ær en oseriøs bilfirma (jag har sjælv handlat bil från Åke), så får man væl skylla sig sjælv tycker jag om någon "tjallar". Jag hade væl førmodligen inte sjælv orkat bry mig såpass, men jag har full førståelse før jimcar.

Micke
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Men snälla mikren-6... Jag har klargjort min ståndpunkt.
Men ta och syna era deklarationer extra i år! Man vet tydligen aldrig vem
som tipsar om eventuella oegentligheter till berörda parter? Pinsamt.
mi
525
mikren-6
Ja, men snælla Rille330, vad tror du jag gør då? Skriver prosa eller?

Fuska du med skattedeklarationen, men gå inte ut och meddela det på skattemyndighetens intresseforum (om nu något sådant finns). Personligen s*%¤#r jag i din deklaration.

Pinsamt var ordet...

Micke
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
mikren-6 skrev:
>> vad tror du jag gør då? Skriver prosa eller?

Jag vet faktiskt inte?

>> Fuska du med skattedeklarationen

Ja.

>> Personligen s*%¤#r jag i din deklaration

Bra. Ett steg i rätt riktning.
mi
525
mikren-6
Ha Ha Ha!

Alltid lika kul att kæfta med någon som inte har något vettigt att sæga!

Men en 330 Touring vore inte helt fel... Gøtt sugen på att byta bil. Men det blir nog inte hos Åke i Luleå den hær gången!!

Ha det!

Micke
parolof
Very off topic, Rille330, liknelsen kanske var dålig men det jag menar är tveksamma moralen att hålla tyst när brott begås som jag menade, inte Joakims "oegentlighet". Snack om bollträn och dyligt är ju sjukt. Som någon sa tidigare i den här fina tråden, "what goes around comes around". Tuffa grabbar tjallar inte, men en dag kanske dom själva råkar illa ut och gärningsmannen går fri p.g.a att det är "fult" att tjalla. Vilken underbart samhälle vi har...........
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Ok, jag håller med dig parolof.
Givetvis ska man inte hålla tyst när riktiga brott begås? Tyckte bara inte
att det går att dra paralleller från Joakims "oegentlighet" till att bevittna
en bilstöld?

Det märkliga beteendet att kontakta bilfrman efter Joakims ursprungliga
inlägg klassar jag bara som att "lägga näsan i blöt".

Men att börja prata om bollträn tyder bara på att man sett för mycket film,
eller växt upp i fel område.
Varning för "Svensson". En skylt att hänga upp på bilfirman. ;)
zupra1
// mikren 6

För det första...du har rätt.Bollträ är till för å svingas...och...TRÄFFA! ;)
Har hatat tjallare/golbögar/snackare/angivare/låtsaspoliser osv sedan barnsben.Finns tusentals förklaringar till om - varför det blev så som det blev...dvs...att jag fick upp ett hat för sådana människor.Men...gör det mig till en kriminell typ automatiskt då eller?Bara undrar asså...

Ett exempel här mikren6:

DU...
kommer på ett svin som gör inbrott i en garagelänga - för tredje gången på kort tid...å du kommer dit...smaskar in skallen på honom...han gjorde ju givetvis motstånd...polisen kommer...du ryker in för misshandel...pga att en granne vittnat till poliserna om hur du har slagit honom...men...det grannen inte tänker på är att...utan din hjälp...så hade hans fälgar,stereo,cd-skivor,vinterdäck,knoppen i krom - som han precis köpt dyrt,verktyg,oljor och massa annan skit som låg i hans garage - småmaskiner typ,poleringsmaskin osv hade försvunnit....näää...det glömdes bort.Orkar inte nämna dom andra bilarna i garaget...4 bilar per/länga...och att rutornaåterigen blivit kvaddade - med allt jobb som följer därefter med kvitto på din mp3 spelare som du inte hittar osv...sånt glömdes bort.
Vid ett sådant tillfälle...vad gör du då?Tittar lugnt på eller?Tar emot ditt straff?Förlorar ditt jobb...kanske...t om frugan å barnen pga det?Hade inte DU svingat bollträet då???
Å nu snackar jag inte om Serbien mikren 6...jag snackar om där DU bor...sedan om det är Danmark eller Sverige...who gives a flying fu*k!

Sist jag kollade när jag vaknade idag så befann jag mig i Malmö - Sverige...
zupra1
// parolof

"Tuffa grabbar tjallar inte, men en dag kanske dom själva råkar illa ut och gärningsmannen går fri p.g.a att det är "fult" att tjalla. Vilken underbart samhälle vi har........"

Yup...it´s a beautiful world parolof...å vackrare blir det...( NOT )

Visst...du har rätt...men du...vem har sagt att vårt samhälle är...perfekt?
Har jag skrivit det någonstans? Nope.

Om den tuffa grabben får samma problem en dag...ja du...då får han väl stå sitt kast då!Har han gett sig in i dansen...ja...då får han väl för f*n dansa dansen eller så borde han avböjt tangon.Enkel matte för mig i alla fall.

Sedan...om jag tar till sådana metoder...ja...DÅ GÖR JAG VÄL DET DÅ!
Men det är jag det...jag är i alla fall ärlig och medger det.

// Rille 330

Vet inte om du är uppvuxen på Östermalm eller något liknande...men det är inte jag.Låååångt därifrån.
Så...du fick in en halv "Bullseye" där.Lite cred får du i alla fall.Inte så svårt att gissa med tanke på mitt...ehhh...tillvägagångssätt kanske.
Visst...jag gillar film...men...då glor jag mest på...dramafilmer med avklädda damer! ;)

mi
525
mikren-6
zupra1,

Du har verkligen førgyllt den hær tråden med golbøgar som ska smaka bolltræn och serber som æter bajs!

Ditt senaste exempel:

Du tar fram bolltræt nær du sjælv blir drabbad av ett brott. På ett sætt mera førståligt. Tanken skulle nog slå mig också....

Du tar också fram bolltræt om någon tjallar på dig. Då måste du sjælv først ha gjort något før att det øverhuvudtaget ska vara møjligt att tjalla.

Jag hoppas att du sjælv ser att det finns en viss skillnad i de båda fallen...

Hærligt att det finns personer som ærligt kan stå før att de skulle banka in huvudet på golbøgar och tjallare! Vårt samhælle ær kanske ændå på rætt væg trots allt...

Micke
zupra1
//mikren 6

Du har missförstått mig.
Det exemplet som jag drog med inbrottet i garaget...var inte att jag slog inbrottstjuven på flabben - det var inte det som var poängen.Undrade bara vad duhade gjort med den "tjallande grannen"?Om inte du hade slagit grannen på flabben eller swischat bollträet framför hans nylle efter ditt avtjänade straff.Det var det jag menade mikren 6.Inget annat.Ursäkta om det inte framkom i texten att det var grannen som var en tjallare.Undrade helt enkelt vad en kille like yourself hade gjort i den sitsen bara...

Och en sak till...var f*n har jag sagt att Serber äter bajs någonstans?SKÄRP DIG NU VA?Är du ordblind kanske???

Är själv serb så att ditt skämt om att Serber är bajsätare...ja du...det får du fa*n i mig ta tillbaka omgående!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.