|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
|
acey påstår: >> Rill330 verkar anta att folk alltid byter bil pga en enda orsak - att den >> fullständigt håller på att haverera. Nej? |
|
|
Det var en bil för 20" då får bilfirman räkna med vad som helst. Sen att gå ut och varna för sin egen bil som man nyss sålt är väl sådär. |
|
|
hade jag sålt den privat hade jag antingen bytt pumpen eller sagt som det var. sen var det inge missljud från pumpen utan då den var kall gick den oftast max 80 och seg som ett tuggummi, sen då den var var var den bara seg men gick som den skulle annars, men ibland kunde den gå jätte fint i flera dagar. sen att först bli bjuden 30,000 för den och sen efter deras "provkörning mm" av bilen så fick jag bara 20,000 för den var som att ge bort bilen. sen nu att vissa ring åke om detta rör mig inte det minsta, utan bara rent av kul att hör åkes hotelser på telefonen, "det kommer att straffa sig att lura mig" på ett eller annat sätt kommer jag att söka upp dig, är åkes egna ord, rent av skratt retande att höra. varnade för bilen för att om någon på detta forum var intreserad av den så skulle det veta vad det var för fel på bilen, tvivlar starkt på att åke skulle ha sagt vad det finns för fel på den. men vist endel kanske tycker det hade varit bättre att säga att den var i topp skick utan fel??? ett stort tack till de som står på min sida. |
|
bustorp |
Det kanske inte var så duktigt att "ange" trådskaparen i alla fall. Jag menar, han fick ju inte så bra betalt ändå. Att han sedan blir hotad är ju inget för "angivaren" att skryta med. Det är LITE onödigt att sticka näsan i andras affärer utan att ha "mer på fötterna" vill jag påstå. En affär är mellan en säljare och en köpare o ingen annan. Säljs den vidare så är det en ny affär mellan en ny köpare och en ny säljare. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Ringer han och hotar dig på telefonen så SKA du spara meddelandena. Om han inte lägger av tycker jag att du ska fråga om han har upplyst den nya/kommande ägaren om pumpen. Jag menar, nu vet han om bristen och måste i sin tur berätta om den för köparen. Annars är han inget bättre själv och kan bli reparationsskyldig. Det är andra regler som gäller för företag.... F.ö undrar jag om "tjallarna" på den här sidan känner sig nöjda nu när "Åke" kliver över gränsen för vad som är lagligt och hotar en person för en sketen bränslepumps skull? Flåklypa |
|
|
Hmm, han kanske inte lämnade meddelanden när jag läser igen. Säg åt honom att du kontaktar nästa köpare om han inte lägger av. Flåklypa |
|
| Väldigt synd att bilen inte är kvar hos handlaren (iaf inte på nätet), annars hade jag spelat väldigt ovetande, köpt bilen om han inte berättat om eller lagat pumpen. Sen hade han nog fått ett litet helsike. :-) Fast han läser säkert här också, tjena Åke. :-) | |
bustorp |
Stente: Vad hade det tjänat till, förutom en massa krabb för dig? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Fy skäms på alla dessa moralkakor som lägger sig i andras affärer! Joakim jag står på din sida! ------ Länk Länk |
|
|
Ni kanske borde anlita en detektiv, advokat och åklagare? Har ni inte mer relevanta ting att ödsla er livliga energi på än att skriva uppsatser och avhandlingar om ett bilbyte? Öppna ögonen och välkommen till verkligheten. |
|
bustorp |
Bayerische: Det finns kanske andra trådar för dig............? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
| bustorp: äran att sätta dit honom om han inte upplyst mig eller reparerat felen som finns beskrivna i denna tråd. Krabbet hade jag gärna tagit. | |
viobebe |
Ni som har angett Joakim till bilfirman, tänk på detta: lägg er aldrig i saker som inte angår er, vad skulle det va bra för huvudtaget, en gammal bil för 20000:-, nu blir stackarn hotad till på köpet också. Oftast när man byter in en äldre bil är den behäftad med problem, man vill bli av med problemen, det är sällan man byter in en bil som är felfri, ta de stora märkes handlarna tex, när de byter in lite äldre bilar så kommer de aldrig in i hallen, oftast är det ngn mindre handlare som får köpa dessa bilar. |
bustorp |
Stente: Det låter tråkigt. Måste finnas roligare utmaningar i livet....;=) Som att köpa bilen, reparera den o sälja den med vinst. Det skulle vara en större kick för mig i a f. Då kan man sälja en bil med gott samvete sen, eller hur hade du tänkt bli av med den efter du köpt den o krabbat med handlaren? Återköp o ge honom chansen att blåsa en till? Eller blåsa någon själv? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
zupra1 |
Hej allihopa...väldigt intressant tråd! Vill väl säga att jag har själv med åren haft megaoflyt med bilköp och har NOLL - förtroende för bilhandlare!Har M-testat bilar innan köp...och...visst...bilmöget håller i 2 månader och sedan brakar helvetet löst.Bäst är nog att ta med en bilmek + då att göra ett ev diagnostest/M-test innan köp.Sedan får man bara hoppas att bilen håller! Å ena sidan...så tycker jag det är sjysst av Joakim E att varna oss andra för bilen - THANKS - mera av den varan...och...å andra sidan så...kan det låta lite "osjysst" från hans sida,dvs,att folk här inne uppfattar det som om Joakim inte var ärlig till 100% gentemot bilhandlaren kanske?Men...vem/vilka bilhandlare är superduper ärliga idag???Va? Inte många kan jag säga på rak arm. Påpekar dom alla felen som bilen har eller...felen som är på G?Tror att dom hade skrämt iväg 95% av kunderna i sådana fall.Många bilhandlare hade kursat snabbare än en höna skiter! Nästan alla beg-bilar som säljs idag är bilar som har en kommande reparation som tittar runt hörnet...ja...inte alla...men...mååååånga...och dom veeeet om det i många fall!!!Sedan gör det ju inte saken bättre att den här "hästhandlaren-Åke" verkar ha en kass historia bakom sig...så att...what goes around...comes around.Rätt åt kr*ket säger jag bara. Sedan vill jag bara säga att...dom här "tjallarna" här inne...ja...dom har en fruktansvärd TUR...som har tjallat på den här Joakim E och inte råkat på en HA-medlem eller dylikt!Med det menar jag med: tjallning...ja...det belönas med "cementdojjor" i vissa trakter!!! Personligen så hade jag inte tvekat en sekund på att..."pay the person a nigthly visist" med ett saftigt Wilson-bollträ.Men det är jag det.Tur att alla är olika. Intressant tråd... |
Jirar |
Diskussionen har ju helt flippat ut, brödraskap , maffia mm vad hände??? En bil som byttes in för 20000:- kr tror jag att det var, hur kan det vålla såna heta diskussioner??? Bilfirman har ju att ansvar att göra en korrekt värdering utav bilen och sen ge kunden ett pris, i det här fallet så har bilen fungerat vid värderingen och priset gjordes upp med kunden. Sen så tycker jag att som vissa här gnäller på att alla bilhandlare är oseriösa och att man blivit lurad på ett eller annat vis också har fel. Som kund har man vid ett bilköp också en undersökningsplikt, samt att man brukar få nån slags garanti vid ett bilköp. Man undrar ju vart vissa köper sina bilar här. |
zupra1 |
//Jirar Tror att du har missförstått mig i alla fall.Det jag menar är att om nu Joakim E har gjort som han nu har gjort va...så har han ju inte gjort det mot fel person...dvs...att den bilhandlaren själv har en "dimmig" bakgrund och ett rykte om att inte vara 100% seriös.Med detta vill jag säga att..."what goes around...comes around".Rätt åt honom helt enkelt. Det där om "maffia" osv...vill jag inte ens kommentera. Å du...kom inte och påstå att alla "beg-bilhandlare" är seriösa och ärliga...cooooooome on säger jag bara!Hur blåögd är du egentligen? Säger rakt av att minst 25-30% av alla beg-bilhandlare är riktiga kräk!!! |
|
gissar på att bilen är kvar på åke men, har en stark känsla av att den är liiiite svårsåld i deta läge. eller så har han lämpat av den på någon annan skum bilfirma reg nr är ial dgx 515 ifall någon snubblar över den. tror inte jag ska kika in hoss åke, blir väl häng om man går dit. åke är väll mest känd för sina skruvade mätare om jag inte minns fel. sen det där med att besöka angivaren. nja det vet jag inte man kan ju bara hoppas på att denne person köper ett rackel till bil och då hade önskatt sig att någon hade varnat han för just den bilen. |
|
|
Joackim E ville här hjälpa andra forum-besökare genom att varna oss för bilen ifrågan, det spelar ingen roll om bilen var hans eller ej, huvudsaken är att han ville varna oss andra för det och vad får han för det? Jo, en massa skit från vissa moralkakor som säkerligen skulle ha gjort samma sak! Alltså säljer bilar utan att ange felen! ------ Länk Länk |
|
|
Förresten, är det den här bilen? 95 BMW 525 Tds Kombi 34.000 kr 49.200 mil, Mblåmetallic, Info: Diesel, AC, Airbag förare & passagerare, Dragkrok, Elhissar fram, Elspeglar, Motorvärmare, Stereo, Taklucka Länk ------ Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.