AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
21.106

varning för denna bil

Sida 1 av 7
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
vill bara utfärda en varning om denna bil, min gammla, bytte in den pga av att det var ett pump haveri på gång, hde nog ren tur då den gick fint då jag bytte in den =)

står på åke eriksson i luleå

Länk
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Uppseendeväckande ärligt må jag säga att offentliggöra för "hela världen" att man lurat upp en bilköpare!

Per L
parolof
ha ha ha, herregud:-)
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
"Varning för den förre ägaren till denna bil" borde rubriken vara...
Visa användare
183
lier
320ia -94
Herregud!!!! E du inte orolig, tänk om han skulle läsa ditt inlägg oj oj oj
Då vill inte jag stå i dina skor.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Du tar verkligen priset, finns du på riktigt?

/J
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Men herregud!! Säg att du skojjar!

Länk

*Fniss* Jag gillar din stil joakim E, du till skillnad från andra erkänner varför dom bytte in sin bil. Detta är inte på något sätt ett unikt fall, så går det ofta till här i sverige. Folk säljer bilen på grund att nått som kommer att kosta är nära förestående. Ex, däck, service, kammrem, koppling, annat. Så vattenpumpen är knappast någon större sak i mina ögon. Synd dock att moraln inte är högre, men så är det här tyvärr.
Måste ju säga att det var lie kul ändå, Påtalade du detta för bilförsäljaren?

Sedan brukar ju de flesta bilfirmor testa bilarna ordentligt innan de byter in de, speciellt om det inte är deras eget märke så att säga. Sedan handlade det inte om speciellt mycket pengar heller.

Mvh
Ola Thomasson
Alea iacta est, the dice is rolled
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Är nog ganska vanligt att folk väljer att sälja sin bil när däcken är nästan slut, inspection 2 närmar sig och rosten börjar komma krypande på bakluckans nederkant.

Fast jag tycker joakim E har gått steget längre.

Racerbilen: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En gammal historia från mitten av 80-talet...Grannfrun som körde en 320 E21 hade bilen inne på service på Förenade Bil och när hon gick runt i lokalerna så blev hon förälskad i en ny 320iA E30. Hon fick ett inbytespris på sin E21 och papper skrevs. Det skulle ta några veckor till hon skulle få den nya bilen och under denna tid så lyckades hon skrapa ena sidan på sin gamla bil rätt ordentligt. När det sedan var dags för bilbytet så körde hon helt kallt dit den gamla bilen och parkerade med den mindre vackra sidan mot väggen och gick in och gjorde upp affären för att sedan kallt köra hem med sin nya pärla.

___
//Ulf
Joakim I nedastående tråd säger du ju det ena och det andra

Länk

men överlag tycker du ju att "xarg" har lurat bilfirman i fråga och försäkringsbolaget. Så jag tyckte att rätt skall vara rätt så jag har informerat Josefin på Åke Eriksson i Luleå om ditt eventuella "bedrägeri", hon var mycket tacksam och sa att jag inte var den enda som hade tipsat om samma bil och tyckte att det var kul att det fortfarande fanns ärliga människor, så lycka till Joakim, hoppas du egentligen har torrt på fötterna.

Mvh En som hatar bluffmakare
Joakim e
Tjenare vilket inlägg! Visste väl att det finns såna som dig Joakim E men inte att någon berättar öppet på forumet :) Det är ju inte direkt fikarummet på jobbet!
Men vi får väl vara glada att Joakim är ärlig mot AP-familjen :)
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
ehh, byta bil för att pumpen (gissar att det är vattenpumpen) är kass när den kostar 5-600 kr + en halvtimmes arbete att byta? Samtidigt lär man väl förlora 30000 kr på inbytet om bilhandlaren ska kunna leva....
Så bilhandlaren skrattar nog hela vägen till banken.

mvh Johan
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Böt du in dina andra bilar samtidigt, du köpte ju en ny 745i-02 året efter köpte du en ny till det var en 740d
johan (AutoPower):
Gissar att det faktiskt är dieselpumpen eftersom det var en 525tds (om jag inte minns fel, annonsen är ju borttagen). Kostar ju lite mer o byta denna pump men bilhandlaren lär ju gå plus på dealen ändå.
Ruttet gjort i vilket fall.

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Kan det inte vara dieslpumpen? Lite kostsammare...

Mvh
/Janne

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
aha, trodde det var 523:an som står i profilen. då var det inte korkat och oärligt, utan bara oärligt....

mvh Johan
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Man slutar aldrig att förvånas.
Så synd att det höll ända tills den här tråden skapades, nu verkar firman ha blivit informerad av x antal personer som läst tråden.

Jag säger som tjejen på bilfirman, kul att se att det fortfarande finns ärliga människor.
Betänk också att Joakim skriver att bilen gick BRA när han bytte in den. Sen om han nu misstänker att ett nära förestående haveri är på gång så är det inte samma sak som att sälja en bil med havererad pump. Bilen var inte sönder vid inbytet och värderades så som den var vid försäljningsögonblicket. Bilhandlaren skall givetvis inspektera bilen med sina "fackmannakunskaper" innan han byter in bilen. Misslyckas han så får han ta konsekvenserna. En misstanke om ett eventuellt fel är inte lurendrejeri så som jag ser det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.