AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.038

försäkring m3

bm
110
bmwm3gt
Bmw M3 Coupé -98
Bmw 320iT -00
hallå, har nyss blivit intresserad av bmw m3 efter att ha simmat runt i audi träsket med urquattros osv och tänkte nu sälja två av mina bilar och tänkte köpa mig en m3a och då speciellt en m3 gt. jag hade hoppats att kunna entusiast försäkra denna bil isf och jag gjorde en rundringning och fick veta att det inte går att entusiast försäkra någon bil som är yngre än 20år inga undantag. enda alternativet verkar vara hos ett bolag att äga en minst 20år gammal bil värdig entusiastförsäkring och genom detta kunna entusiast försäkra en minst 10 år gammal bil precis där m3 gtn skulle falla in men detta e ju inte precis lätt ordnat häller...detta ställnigstagande från bolagen ska ha trätt ikraft vid aprill i år och efter det så finns inga möjligheter kvar som jag förstått. tråkigt. frågan är nu om ni vet vart man kan få den billigaste försäkringen på en m3a samt om det är billigare att försäkra en vanlig m3 säg av samma årsmodell som gtn för att jämföra.
Hur har ni löst era försäkringar? betalar ni 20-30k om året i försäkring och ser glada ut...

tacksam för svar och hjälp..

/en uppgiven nybliven bmw entusiast som fick rådet att köpa en gammal m5 e28 entusiastförsäkra den å se glad ut...inte riktigt vad jag hade tänkt mig..
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Det finns ett försäkringsforum! försäkring och värdering heter det.
Sök där så finner du säkert svar på dina funderingar.

Just real M-power
bm
110
bmwm3gt
Bmw M3 Coupé -98
Bmw 320iT -00
aha ok missat det.
PW
191
PWM3
M3 -94
///Magic by Holset and DTA P8PRO
det är bara att betala och se glad ut :D

i´m not driving too fast...
...i´m just flying too low!
kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Ingen skillnad GT vs vanlig, dvs samma försäkringsklass.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.