|
|
|
|---|---|
fjamsetramsa |
kommer upp i panelen...stötdämparna?? vad göra?? |
| bilen varnar för att den är för tugnt lastad, eller tror att den är för tugnt lastad. Det finns en nivågivare som sitter på eller vid bakaxeln höger bak som indikerar detta. Ett vanligt problem är att kablaget till den ärgar sönder så man får byta och löda om lite kablar. Denna operation blev jag tvungen att göra på min M5 Touring. | |
fjamsetramsa |
det kom nog efter att jag pumpat hjulen..eller det är bara en slump?? |
|
Fel på nivåregleringen....Kan vara så enkelt som nån trilskande givare som sitter nånstans vid bakaxeln har ja för mig... |
|
|
den enda givaren som finns till nivåregleringen är nivåsensorn. Nu pratar jag E34 då jag inte plockat med nivåregleringen på någon annnan modell. Det enklaste är att plocka bort kablarna till nivågivaren och mäta så att alla 3 kablarna ger kontakt till kabel piskan under baksätet. En variant kan vara att lossa batteriet så att systemet nollar sig, har du tur så kanske det bara fått frispel, men det är mest troligt att det är kablaget |
|
fjamsetramsa |
börjar med batteriet...finns det foto som visar var??omifallatt man kör in på nån gördetsjälvverkstad... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.