|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag undrar om och vad man kan göra åt imman på rutorna när man kliman på auto-läge och det är immväder ute? Kan man göra något annat än att gå till manuellt läge? Tack! /NP | |
| byt friskluftsfilter | |
|
Frågan är frekvent diskuterad här. Kolla på 'sök inlägg'. Det är ett av E39:ans (få) vanliga fel. Att byta mikrofilter är en bra åtgärd. Det hjälpte mig. |
|
| Mikrofilterbyte hjälper. Och för min del och bil verkar det som om det går en magisk gräns vid innertemp inställd på 21,5 grader. Då brukar imman ge sig. | |
|
Se till att ha ac'n påkopplad. mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
|
Jag har alltid AC:n inkopplad men behöver göra oljeservice nu och skall byta microfilter. Tack för tipsen! För övrigt tycker jag att bilen är en fröjd att köra!!! Ägde en MB E220 förut av -95 års modell (W124 senaste modellen). En mycket bra bil med 1 fel på 6 år. Det går inte att jämföra bilarna p g a att de är olika generationer... (komfort och teknik) Lite reklam för MB här skadar väl inte! :-)) Mvh /NP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.