|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har en TDS som har gått 22000 mil. Ibland känns det som inte turbon laddar, alternativt att bilen inte får diesel. Den blir totalt orkeslös och vägrar varva. Det märkliga är att detta bara sker ibland, oftast på 5:an i landsvägstrafik. Petar jag i 4:an och ger fullt sticker den iväg fortare än en avlöning. Borde inte vara pumpen eftersom den går hur fint som helst ibland. Något elektriskt?? Givare???? Den är lättstartad ock går hur stabilt som helst på tomgång... Vill någon vänlig själ ge sina synpunkter på dettta ar jag otroligt tacksam. MVH Jocke. | |
|
Pumpen i tanken! Fast... Det var ändå ett litet udda symptom du hade. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
| låter som filterproblem | |
|
låter som samma fel jag hde på min, gick ibland skitbra sen kunde den få nått ryck och bara gå max 80. visade sig vara elektroniken i pumpen som "kärvade" så bytte in den illa kvickt står numera på åker erikssons bil i luleå =) |
|
|
helgonet Förpumpen pumpar ju med konstant flöde, hur kan den då gå bättre när han varvar mer - med dåligt filter? Fast; samma sak kan man ju fråga sig ifall pumpen misstänks vara slut... - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Gör en slang besikting på alla slangar till oh från turbon samt insugs röret där laddluften går i,kolla alla anslutningar också,bilen kan läcka luft då ger den inte full effekt. Brukar vara ett enkelt fel på dieselar. Jensa |
|
|
Tack för alla svar. Har noterat en liten spricka UT från turbon mot avgassystemet. Borde inte ha med det att göra. Sen såg Jag såg att det var fuktigt runt spridaren närmast torpeden medan de resterande är snustorra. Kan den dåliga effekten bero på EN defekt spridare när den går så pass bra ibland och på hörgre varv. Tacksam för svar. MVH Jocke. |
|
|
Med stor sannolikhet bränslefiltret. Lätt att byta själv förresten. Fyll på ny diesel i det nya filtret innan du sätter tillbaka det så spar du tid och batteri då du slipper köra på startmotorn så länge innan den hoppar igång igen. Hade problemet på min förra bil, den gick bra upp till ca 120 km/h. Sedan var det mer eller mindre stopp. Alltid på 5:ans växel. Bättre att ha än att önska sig |
|
| Bytte bränslefiltret direkt när den började jävlas... Såg idag att det läcker diesel runt en spridare, samt att spridarlampan lyser ibland... kan det vara så enkelt att den går illa av detta? | |
|
hade samma på min 525 tds toring ....den skar ihop efter 2 veckor... vet ännu inte orsaken (hände nyligen) men tror att det kan va diesel pumpen....inbytes pump ligger runt 11000+moms ok in med den på felsökning kostar 500:- då vet du om det är pumpen eller inte ... Mvh Dennis www.realoem.com spreng skisser på alla bmw modeller till minsta ditalj... |
|
|
behöver inte vara spridaren som läcker kan vara returledningen som sitter mellan spridarna brukar spricka sönder. men detta ska nog inte ge denna symtom. ¨ lycka till |
|
|
camata: han sa ibland går den bättre, därav filterproblem hade liknande problem, visade sig att innehållet i filtret släppt och ibland gick den bra och ibland inte men nu är det bytt så då återstår spridare eller returslangar |
|
|
Kolla även den lilla "pluggen" på 6ans spridare brukar läcka.. det är lätt att glömma den när man byter slangar.. //Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
Det måste sitta någon form av packning ispridaren som kan skita sig. 1:ans ock 6:ans spridare är nersölade med diesel, de andra torra. Vet någon hur mycket pengar som ryker vid ett spridarbyte??? // Jocke. |
|
|
renovera dom ist.. billigare kommer inte riktig ihåg men tror ja betalade 1000kr.. Mmmm Diesel...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.