|
|
|
|---|---|
| Jag har haft problem med skakningar i ratten vid inbromsning. Mina bakre bromsar var slut så jag bytte ut beläggen, och då försvann skakningarna när bromsarna var kalla, men så snart det blev varm igen så kom skakningarna tillbaka. Tänker byta både skivor och belägg fram, men kan det finnas en risk att skivorna bak har värmeslagit sig? Jag har mätt upp 0,15 mm differens i skivorna fram. Är det "absoluta" värden som gäller, dvs 0,0mm i differens? | |
|
Huuuvva! Det är inte några stag/bussningar som är dåliga, då? - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
parolof |
nya belägg ska köras in på rätt sätt, sök så hittar du massor |
|
Parolof - Nja, nu var det inte de nya beläggen som genererade problemen. De är inkörda enligt konstens alla regler. Min oro är nu när jag byter allt fram att det trots allt visar sig vara skivorna bak. har inte mätt upp något spel på dom dock. Carmata: Då borde det ju visa sig konstant, inte bara när bromsarna är varma? |
|
| Ooops. Slarvläste. | |
|
fredrik95: Kanske räcker o svarva skivorna bak?? Kostar en bråkdel (ca 250kr/st har jag själv betalt) och är de tillräckligt tjocka så finns ingen anledning att byta eftersom de inte slit på samma sätt som skivor där fram. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
| Rolex: Var gjorde du det? | |
|
Jag svarvade mina skivor och då försvann allt sånt, mekanikern där sa att även när man byter skivor så kan det vara snett i navet eller där skivan ligger och sen efter ett antal inbromsningar tar skivan efter det och blir "guppig" svarvar man så ska tydligen det med försvinna. //Coken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.