|
|
|
|---|---|
|
Har läst om detta på forumet att det finns div. boxar för 12 V som man kan installera i bilen. Har en X5 (2004) med analog tv-modul, hur kopplar jag in en digitalbox?? //Jocke | |
|
Det finns att köpa digitala videomoduler som man helt enkelt byter. (Enkelt "gör-det-själv"-moment) Sedan finns det något som kallas SettopBox (tror jag det heter) som är en annan variant från BMW men jag skulle nog satsa på en digital videomodul. Nackdelen är att de troligen inte har kortläsare, om det nu är en nackdel... Ska se om jag minns adressen till sidan som säljer dem. Återkommer sedan om jag hittar adressen. /Hammar |
|
| Jag vet att det finns digitala videomoduler! Innebär det att man med denna digitala orginal BMW videomodul (utan kortläsare) kan se SVT1, SVT2 och TV4 digitalt då, men inget annat, och skall man se annat så måste man ha en med kortläsare? | |
|
Stämmer, man får se "grundutbudet" med de extra kanaler som finns t ex., SVT24, SVT1, SVT2, TV4 och Barnkanalen. Sedan om man vill ha betalkanalerna måste man ha kortläsare, vilket troligen inte finns i videomodulen. /Hammar |
|
|
Du har inget nys om hur man, rent fysiskt, skall koppla in en kortläsare i videomodulen? //Jocke |
|
|
Nej, troligtvis är det inte möjligt. Det ska finnas en box som BMW har i sin reservdelslista, det kanske finns kortplats i den? (DVB-T Settop box ska den nog heta och ska sitta ungefär där videomodulen sitter) /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.