|
|
|
|---|---|
|
Svärfarsan ska sälja sin 320 och jag tänkte höra med er vad ni anser vara ett rimligt slutpris på denna bil. Den är som sagt svensksåld, har gått 9000 mil, automatlåda, digitala kliman, mörkblåmetallic, inget m-pkt, vanliga stolar... basic alltså men jädrigt fint skick. Någon som vill ge sin syn på saken? | |
| 70-75" | |
|
Sålde en liknande svensksåld 320i -97 med 12 000 mil men utan automat för ganska exakt ett år sedan. Fick 69k så jag tror nog att slutpriset för denna blir runt 60k. /Rickard |
|
|
Kan din svärfar få mer än 60kkr för den i dagsläget skall han vara nöjd. Låter kanske lite men nyare E36 är mycket svårsålt just nu, pga prisras på tidiga E46or. Dock borde 9000mil glädja dem som har milskräck. Att den saknar M-paket kan väl knappast vara hela världen, endast en bråkdel av alla 320 E36 utrustades med detta tillbehör från fabriken. Automaten eller avsaknaden av skinn borde i så fall snarare dra ned värdet mer. |
|
| Håller med Kristoffer här. | |
|
Tippar ett slutpris runt 55.000kr pga snål utrustning och avsaknaden av manuell låda. Många är medvetna om: liten motor + automat = slö bil. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Tycker det låter som en alldeles utmärkt bil...Låga mil,troligen fullservad? Ska man ge ett "möjligt värde" så skulle iaf jag aldrig sälja en dylik lågmilare(nåja) för under 60' hur som helst. Går den inte att sälja för det priset så skulle jag rulla vidare utan betänkligheter, dvs slita på den lite längre :) Tror dock att det finns en hel del folk "där ute" som idag vill ha automatlåda+förhållandevis låga mil och betala en slant extra för det.. Borde också vara den bästa E36:an, mht att den gjordes i slutklämmen på den serien. Mvh Janne. |
|
|
Frågan är om det inte finns köpare som letar febrilt efter en relativt billig bmw som HAR automatlåda. Inte så vanligt med automat på gamla E36 eller har jag fel. Vet att när svärfarsan letade efter en sån här bil så var det ju betydligt lättare att hitta manuella... Därav min fundering. Visst är den slö med automat, men det är ju en 320 annars också... :) |
|
|
Tycker inte man kan kalla 320i 24v för slö...Lite för starkt ord. Ok,att många BMW har kraftigare motorer, men nog "räcker den"motorn till en liten 3-serie hur som haver. Mvh Janne. |
|
|
Tycker 320 är slö med manuell men helt olidlig med automat. Finns kanske de som söker just en 320 med automat men de lär ju inte vara många. Hade själv en manuell 320 E-36 men ångrar att jag inte köpte en 325 istället. Ungefär samma förbrukning, 300 spänn dyrare helförsäkring men MYCKET piggare och roligare. Ska man ha en billigare och bränslesnålare bil är väl 318 ett bättre alt. Enligt min mening är 320 den mest onödiga av e-36 modellerna. |
|
|
sålde 323 coupe med automat för 65.- 15000mil sv -såld. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
MAXEY, årsmodell? skinn? ac? |
|
|
Och när? /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Wadstedt79>>>Du menar alltså att du värderar bilen till 70-75', men att det knappt finns köpare till bilen sedan ;) Visst,många av "oss entusiaster" vill väl gärna nedvärdera en "gammal" E36:a med 2literssexan + dessutom automat ,men jag vidhåller att det finns en hel del folk som värdesätter just att det är en automat+BMW(spelar inte så stor roll vilken egentligen)+sexcylindrig motor,men kanske inte så många som "hänger här" gör samma bedömning. Mvh Janne. |
|
|
årsm 96. svarta komfortstolarna i tyg/alcantara. Digital Klima. såleds islutet av juli. Bilen var vit för övrigt. nedlackad och med en orginal m3 front. 65:- "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.