|
|
|
|---|---|
| Har letat hos alla tänkbara tillbehörsfirmor utan framgång. Verkar inte finnas något "sänkningskit" till just IX. frågan är om någon har erfarenhet av detta. Går det att använda fjädrar från någon annan modell ex 540? Jag vill göra en blygsam sänkning på 30-35 mm och enbart fram. | |
|
Borde inte BMW ha M-fjädrar till iX? Mvh |
|
|
Jjae, det finns sportpaket sänker 15 mm. Knappast värt besväret att byta. Nu verkar det som om alla e34 har samma fjädertallrik dvs i princip är fjäderlängden och diameter samma. Skillnaden på ix är hårdheten på själva fjädern, bilen är något tyngre fram. Min plan är nu att prova med fjädrar som är avsedda för v8 modellerna. Där finns det gott om kit att välja mellan. |
|
|
Jamex ska ha en sänksats till 525ix som sänker 40mm och kostar 2195:- hos Länk /Mvh Jonas |
|
|
Har kollat med Forza och dom känner inte till någon Jamex sänksats till XI. Får nog be dom kolla lite nogrannare. Tack Jonas! Mats |
|
|
Det va som rackarn, jag mailade nämligen dit för kanske ett halvår sen och frågade och svaret jag fick var att Jamex var de enda som hade till ix-modellen (jag beskrev noggrant att det var en fyrhjulsdriven 5-serie). Men men, vi är ju inte mer än människor, alla kan ta fel. Återkom gärna om du får tag i en sänksats! Eller iaf. framfjädrar... /Mvh Jonas |
|
|
Den här firman kanske har fjädrar. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.