|
|
|
|---|---|
|
Effektkurvan finns plottad i instruktionsboken till 528i -86 tror jag. Problemet är bara att jag inte fick med instruktionsboken till bilen när jag köpte den. Är det någon som vet någon sida på nätet där det finns en bild på effektkurvan? Jag har försökt på kamaxeltrimmarnas sidor men jag hittar inget (före/efter-bilder). Kan någon av 528-ägarna rentav fotografera kurvan i sina instruktionsböcker? Jag behöver kurvan till en uppgift i skolan. Tack på förhand! //Kalle 528i -86 | |
|
Jag hittade denna länk men den verkar ge låg effekt mot vad den borde vara (ca 120 kW). Någon som kan verifiera utseendet? Länk //Kalle 528i -86 |
|
|
120 kW tycker jag låter rimligt i en 528, med tanke på att 535 har 155 kW, typ. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
135 kW ska det vara. Länken fungerar dåligt Wågman.. M V H Johan Länk |
|
|
Sorry, måste ha kopierat fel adress någonstans. Här kommer rätt adress: Länk //Kalle 528i -86 |
|
|
LTK--> Jag tror att det är drivhjulseffekt i diagrammet och man brukar ju tappa ungefär 10% av effekten i motorn, därav gissningen på att det borde peaka på ungefär 120 kW. Du har inte möjlighet att ta en bild på din effektkurva? De är svåra som tusan att hitta på nätet... //Kalle 528i -86 |
|
|
Ska försöka fixa det! M V H Johan Länk |
|
|
Helschysst! Det tackar jag för! //Kalle 528i -86 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.