AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
980

värdering 540 e39?

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
hejsan alla jag kanske ska sälja min 540 års99 hur mycket ska jag bägera för den....
SPEC..sedan,har gått 9600 svensksåld jag e andra ägaren...
automat,abs,ecc,airbagförare passagerare,antispinn,elhissar fram och bak,elspeglar,sportstolar med 3 minne,farthålare,larm,färddator,dubblaglas,elgardiner,18 lm fälgar orginal bmw splitfälg,multifunktionsratt,navi-tv,rengsensor,cd-växlare,servotronic,beigeskin,xenon,yttertemperaturmätare,orientalblåmetalick på bilen..

vad tror ni hur mycket ska jag bägera...
Mycket svårt att uttala sig om värdet. Plus för att det är vanos och att den är svensksåld och mycket utrustning. Minus, ja det är en 540 med en 4,4l V8 som gillar bensin.... Testa på en nivå du tycker är rimlig. Tror på ett slutpris på 120-160KSEK, stort intervall pga mycket svårförutsägbart värde. Lycka till!

Sätt ut ett ganska högt pris o vänta på "rätt" köpare. Denna bil blir ändå inte speciellt lättsåld. Bättre då att inte ha bråttom. Du vet ju själv vart smärtgränsen för lägsta priset ligger....

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Själv har jag satt ett pris på 165 min bil som utgår efter utrustningen, skicket, däck och att köparen VET att han får en bra bil för pengarna.
All elektrisk utrustning i bilen, utan radion och CD-växlare, är utbytt mot samma utrustning som i den senaste E39:an.
Jag tycker då det finns kvitton och annat som styrker att bilen verkligen har blivit ordentligt skött så ska man ta ett pris för vad det är värt. Jag skulle även lätt kunna ge ett par månaders garanti. ;-)
Jag är i ett skede där intresset börjar svalna, men jag väntar på rätt köpare, om ingen vill köpa bilen så behåller jag den, så enkelt är det.

Så jag skulle också vilja ge rådet att låt det ta den tid det tar.

/Hammar
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Höst och V8 ... men svensksåld och riktigt trevlig utrustning. Jag har nyligen sålt min 540 (import) och tror på ett slutpris kring 125. Tyvärr, mycket bil för pengarna. Nästan så att jag blir intresserad igen ... ;)
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag kanske kan hänga på den här tråden med en helt annorlunda 540. jag har en 540-touring 9/97, import, manuell 6-växlad, tyg, 15000 mil. bra utrustad (glaslucka, bensinvärmare, hifi, larm, xenon, multi, sportstolar med värme mm mm)men utan navi. Vad står en sådan i om man inte har alltför bråttom men inte vill stå med den till jul heller?

mvh Johan
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
De är ju rätt unika finns enbart straxt under 500 ex 97-98 tillverkade så ett litet + för den manuella lådan och rätt köpare så 95-100 i bästa fall utan att sett bilen men den bör vara i fint skick

///MVH Hasso
Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Knepigt exempel. Det där är ju typiskt sätt en bil som kan stå till salu hur länge som helst. Men så plötsligt kommer den där köparen som jublar över tygklädsel (och manuell låda) och vips så går den - om den är fräsch förstås. Eftersom det är sportstolar så tycker i vart fall jag att det är klockrent med tyg men det har ju gått troll i detta med schinn.

Tror dessvärre på ett pris under hundringen. Det baserar sig bl.a. på att jag alldeles nyligen sålde min 540 och det var ingen rusning precis. Förresten, 9/97 - då har du DSC, eller hur? Det är ju en klar fördel som jag ser det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.