|
|
|
|---|---|
|
Är det verkligen så att om man sätter på "parkeringsblinkers" dvs varningsblinken är man undantagen för parkeringsreglerna i Sthlm och kan ställa sig hur man vill?? Mats BMW CS #5847 | |
|
Inget illa menat .. men vilken intelligent människa skulle tro det? Wilhelm Svenselius |
|
|
Just det! Se dig runt i trafiken så kan man ju börja undra..... Mats BMW CS #5847 |
|
|
Nejdå, det fungerar. Tycker man att det ser fånigt ut om bilen står och varningsblinkar kan man blinka till med helljuset tre gånger innan man slår av motorn, det fungerar också. Fast om man nu står illa till för tex urlastning kan man ju låta bilen blinka för att visa att man inte blir långvarig, och då även lämna tex bagageluckan öppen. |
|
|
???????????????????? far man varningsblinka och ställa sig var som helst även om bilen är hel? det där med tre ljustutor fattar jag verkligen inget av??? kan nagan förklara? |
|
|
Jag som trodde att ironin var solklar ... Ljustutandet var ett skämt. Om man nu tvingas dubbelparkera eller stå illa till för tex i eller urlast så ska man slå på varningsblinkandet ... |
|
| ironi i text, du far väl lägga till en smilegubbe eller nat... | |
|
Jabbal: Jag trodde det rörde sig om nån hemlig funktion avsedd för den tyska marknaden så jag var nära på att springa ut på parkeringen och testa. Så dum är jag ;-) Men det hade ju inte skadat med en smiley... |
|
|
Det där verkar nästan vara vedertaget sydeuropeiska länder? Hittar dom ingen parkering så kör dom gärna upp på trottoaren och slår igång varningsblinkersen. Problemet löst. |
|
|
Anledningen att man sätter på varningsblinkersen är ju för att uppmärksamma sovande bilister i god tid att bilen står still. Man vet att man står som sk*t men vill göra det bästa av situationen. Det finns rätt många som bara ser två meter framför bilen när dom kör. Lapplisor tar ingen hänsyn till det. Har du dock ett kvitto på en fläktrem under samma tidpunkt du fick lappen kan det gå att överklaga. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
För att förtydliga så var mitt inlägg lite humoristiskt menat, jag syftar alltså inte på dem som har fått haveri på bilen och inte kommer nånstans alls, då behövs absolut varningsblinkers. Inte heller på de som stannat tillfälligt för att lasta. Jag syftar på dom som parkerar på stoppförbud eller handikappruta eller överhuvudtaget illa och sen går in och handlar eller tar en fika. Annars tyckte jag om den med 3 helljusblink, den verkar ju funka den med.... |
|
|
har också undrat över varningsblinkandet. Jag tolkar det som att den som sätter igång blinkersen menar något i stil med "Jag har egentligen inte parkerat här", vilket dom givetvis har gjort. Visst är det störtlöjligt, själv använder jag aldrig blinktekniken. Om någon kör på min dubbelparkerade bil i 30 km/h så skall det vara en bra nerknarkad förare och då spelar nog knappast varningsblinkersen någon större roll. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.