|
|
|
|---|---|
|
Hej Bytte toppen plus toppackningen. Startade upp bilen idag och det känns som att den ej går på alla cylindrar... Kan jag ha monterat kedjan en kugg fel...?Eller kan det vara så att någon ventil har gått..?? | |
|
Var den nya toppen planad?? __ BMW - When you need power and comfort. |
|
|
Har du kollat att fördelaren sitter rätt (om du nu har fördelare på din bil)? //Kalle 528i -86 |
|
| Hej nej den var ej planad.Men det borde väll inte spela så stor roll att den går så hära dålig eller...?Nej har ej kollat så att den sitter rätt ska til verkstan nu och felsöka lite...men man kan ju inte sätta den fel heller.. | |
|
Kan du inte skriva vad det är för motor/bil du skruvar på? Är det 535:an? Eller har jag missat något? :) //Kalle 528i -86 |
|
| Hej ja det är 535:an... Ändrade lite idag kammen stog lite fel så nu går den bättre men inte så bra som en 535:a ska gå. Känns som att den inte går på alla cylindrar... | |
Ulke |
Ta ett kompprov på den, misstänker att det är något med ventilerna.... mvh Ulke |
| ja jag tror också att det är ngt med ventilerna... SKa ta ett komptest idag och se | |
|
Tog ett komptest alla cylindrar hade 12 bar förutom den 3:e. När jag tog ut tändkabeln på cylinder 1 & 2 så hände inget med motorn utan den jobbade likadant med kablarna i som utan. Men sedan när jag tog ut tändkablen på cylinder 3 (10 bar) så började motorn att gå konstigt. Provade även med andra tändkablar och det hjälpte inte. Har skaffat en ny topp som ska på imorron... Någon som vet hur man ska ställa in kammen när motorn är nollställd...? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.