AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
483

535 hur mycke får ja

Tja alla!!!! ja har en bmw 535i -89 som en svensksåld och norrbottenskörd med full dokumentation och en full stämplad sevice bok tills nu då =) Den har de mesta i utr.väg utom telefon och gardiner. Vad gäller utsidan av bilen så e den som om den levererades igår Färgen heter Royalblue (snyggast) den har inte heller rullat så mycke för att va en 12 år gammal bil. Va skulle ja tänkas att få för bilen

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
30?
30!!!! e du sjuk eller nå...ja har haft den ute för 60 å de ringde å maila flera stycken. Men ja ska inte sälja den förrän till hösten så ja sa att den va såld. Skulle ju bara kolla men ja tror att 50.000 e en bra prisklass nånting sånt

Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6+ AWD -22
Alpina B3 3,3 touring -02
45-50 är nog inte helt orimligt med tanke på milen och hur mycket andra försöker få ut, förutsatt att bilen är så fin som du säger. Utbudet uppe i norr är väl inte riktigt lika stort som söder över. Dessutom bör den ju vara i stort sett osaltad. Men räkna med att den är mindre värd till hösten när den är ett halvår äldre.

Mats E
BMWCS 3050
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jo mellan 40 och 50 borde du kunna få ut om det är som du säger kanon skick och låga mil för att våra en 12 år gammal bil.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Ca 40 om den har skinn. Tänk på att du kan få en skaplig 530-93'a för 50.000.-

Mr C
hur mycket har den gått? Över 15-16000 mil börjar många att dra öronen åt sig oavsett hur gammal bilen är enligt min erfarenhet.

Tror inte att du kan få 50' för en 535 89:a kan bara önska dig lycka till med din försäljning och hoppas att du får ut så mycket som möjligt. Själv fick jag 64' för min 530 93:a med 18 000 mil 2000-09, kan vara något att jämföra med....

/Simon
Tror runt 50000:-, priserna är högre i Norrland, det finns inte så många exemplar av BMW. Men det priset förutsätter mycket gott skick och och en hel del extra utrustning, vilket bilen verkar ha.
Det går inte att jämställa priserna i norra Sverige med Göteborg/Sthlm och andra storstadsregioner där importbilarna bara väller in och utbudet på BMW är stort. Jag sålde en bil till Norrland (Kalix) en gång efter annonsering i lokalblaska (kuriren) och fick runt 30% mer än vad de kostade på min hemort i södra Sverige.

//Sniffer

Tackar för alla svar. Nu har ja fått mig en bild av ungefär vad ja kan sälja den för =) MvH Mr-speed

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hejsan!
Problemet med en 89:a är att det är första året med avgasreningskrav enl.lag,det innebär att många spekulanter hellre köper en 88:a(om de hittar en fräsch förstås).
Så det där med 50000 är nog en smula för högt.
Även om din verkar vara i ett bra o välutrustat ex.
Jag menar att kring 40000 är ett mera realistiskt pris.

Mvh Janne.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.