|
|
|
|---|---|
|
Läs mer här: Länk Spionbilder: Länk Länk Länk Länk Z4 3.0 Kelleners Länk | |
|
Det kommer bli en harlig tid for Z alskare framover kanns det som, kommer ju enbart positiva overraskningar. Hoppas att jag kan folja med er till varen, suget efter en Z4 (roadster) ar riktigt stort nu, bara bli av med nuvarande bilen ocksa. |
|
|
Jag beställer gärna en z4m coupe! när kan jag beställa! "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Ska vi gissa vilken firma som först plockar bort det helt malplacerade nedere dörrvecket på sin modell. Jag tippar på Hartge Z MMM Coupe |
|
|
På sista länkbilden (nederst), är det inte kostigt hur hjulhusets linje inte följer runt hjulet längst ner på bilen? Istället släpper karossen och låter linjen gå rätt ner, vilket öppnar upp mot hjulet. Ser ut så både fram & bak, kanske det enda jag hitills inte riktigt är överens med design- mässigt.. Tror ni det förändras inför slutversionen? M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| hoppas nu bara tt den gör en fin front och bakspoiler så bilen skiljer sig från vanliga z4 en aning... | |
|
Vilken motor blir det i Z4 M, blir det en 6:a på ~350hk eller en 8:a på ~400hk? Någon som har hört något mer ang. kompressormatad/turbo sexa på 300hk som ev skulle heta Z4 is ? |
|
|
Motoralternativ som diskuteras till Z4M/Z4MC: -E46M:s 343 hk -E46 CSL 360 hk Mer sannolikt att turbomatade motorer kommer än kompressormatade. Dessa blir nog aldrig aktuella för Z4:n utan först till Z4:ns eftertrådare. Men BMW har ju överraskat tidigare... ;) Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
Z4M/Z4MC kommer att få en motor som heter N54 på ca 340 hk och som är en vidareutveckling av S54 motorn i E46 M3. Produktionen av Z4 Coupe och Z4 M Roadster beräknas börja i april 2006. Enligt uppgift så kommer Z4 3.0is redan i januari 2006 med ca 265 hk. Jag antar att detta är den nya 3.0 liters motorn som finns i de andra modellerna. /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.