|
|
|
|---|---|
|
Har inträffat nu kanske 2 - 3 gånger den senaste tiden att 3:ans växel har hoppat ur läge. Om jag minns rätt så inträffar detta bara när jag motorbromsar ner till 3:ans växel och innan motorn hunnit bli varm. Hur kommer sig detta och vad ska jag göra för att åtgärda felet? Ska jag renovera hela växellådan eller räcker d bara om jag byter ut något eller bara kanske byter olja? Jag kan ingenting om växellådor men har hört någonstans att det ska räcka att bara byta några plastgrejer i växellådan. Kan detta stämma? Och vad kommer ungefär kalaset kosta isåfall? Sedan skulle jag också vilka veta om detta är något fel som är viktigt att jag fixar så snarast möjligt eller om det är lika bra att köra såhär tills 3:ans växel helt ballat ur? Eftersom detta som sagt inte händer så ofta och jag kan leva med det. | |
| Kolla om motorkuddar och växellådskuddar är hela och fina till att börja med | |
|
Detta är inget vanligt fel på dessa bilar då eller? Eftersom jag aldrig har kollat på en växellåda är det inte bättre då om jag lämnar in den på verkstan? Tror du att det kan vara så illa att en renovering på växellådan krävs eller verkar detta vara något enkelt och billigt att fixa?.. |
|
parolof |
ja kolla växellådsfästen och motorfästen till att börja med, sedan länkaget till växelspaken. |
|
När jag smäälde med en av mina e36 fick jag samma symtom. Löste sig efter justering av motorfärsten. Säkert inga större problem. Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.