|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag undrar varför vissa döljer regplåten?? För mig känns det som om det e nå skumt med bilen. Har alltid undrat varför Jag vill kunna gå in vv sida och se antal ägare mm. Innan man ens ids ringa på en bil. Nån som gjort det här och kan svara varför. | |
| handlar om att en del kollar på annonsen, tycker den är läcker, sms:ar till vägverket, får ditt namn och åker å stjäl bilen för dig | |
|
det finns redan en tråd om just det här men jag kan väl säga att skulle jag sälja min bil så skulle jag inte heller ta med reg numret risken blir större att någon tattare kommer och länsar bilen på allt värdefullt man vill ju skriva vilken utrustning som finns i bilen så det är ju ett guldläge för tjuven att se vad som finns i bilen utan att ens behöva åka och reka först, bara åka det och plocka vad man vill ha |
|
| Ja men en bmw e juh inte bara att tjuvkoppla och köra i väg med.Jag tror att dom som själ gör det på en bilfirma när dom provkör bilarna ,eller när dom provar bilen privat. | |
|
Ja jag e väll bara en dum och ärlig norrlänning. Men om man nu e så rädd för att den ska plockas i molekyler, så skulle jag nog ha bilen i ett garage. För man kan juh aldrig vara 100% säker på dom som nu kommer och tittar på bilen. |
|
parolof |
gammalt ämne som kommer upp igen och igen, jag tycker att det är väldigt schizofrent att dölja plåten på en BMW i annonser. |
|
lier vem sa något om att tjuvkoppla bilen? jag sa att man är rädd om det som finns inne i bilen som sterio etc inte så svårt att knacka en ruta och ta sterion och annat värdefullt självklart kan man inte vara säker på dom som tittat på bilen men det är endå bara någon promille av alla som har sett annonsen så genom att dölja plåten gör man det iaf mycket bökigare för tjuvarna |
|
|
Varför är det schizofrent? En kompis hade sin Audi ute på annons med regnummret synligt. Efter bara drygt en vecka så hade han inbrott och slutsteg, baslåda och massa annat lull-lull försvann. Nu kan man ju inte veta att det just berodde på annonsen men han hade bilen i 7 år och inte ett enda inbrott innan detta. Och en kompiskompis blev av med en vinge på sin Calibra (?) efter 2 dagar på annons. Har man värdefull utrustning och inget garage så förstår jag om man inte vill lämna ut regnummer... Mvh Micke Skriv på för sänkt bensinpris!!!! www.bensinskatteuppror.se/ |
|
| Jo visst e det väll så. Fast lite dryg måste jag juh få vara med att säga att Bmw har juh bra larm. Själv har jag dubbellarm. Men man e juh inte skyddat till 100% för det. Fast vi som bor i Umeå har kanske inte samma problem med stölder som dom som bor söderut. | |
|
Sms tjänsten är väl bortagen??? mvh |
|
|
Sms tjänsten finns kvar. Kollade en bil senast i går. |
|
|
lier hör att du inte bor på ersboda...hehe... ; ) jag tror faktiskt att har man en ganska så ny bil så är risken ganska liten att få nått stulet, det är väl i så fall kanske fälgarna det finns ju inte mycket för en tjuv att ta en i ny bil sterio m.m är ju som inbyggt i konsollen på nästan alla nyare bilar så för att tex en cd såld från en bmw så måste du ju sälja den till en person med exakt samma biltyp och det drar ju ner kundkretsen bytydligt jag gissar att det är mer lite äldre bilar från kanske 95 och bakåt som är mer drabbade bilarna ägs av yngre personer med mer utrustning i sina bilar nästan inget av sterioutrustningen är fabriksmonterad så det är lätt att sälja vidare |
|
|
sms-tjänsten finns kvar. men nu är adressen borttagen. förut fick man ju även reda på exakt vilken gata personen bodde på. numera får du bara reda på vilken stadsdel Skriv på för sänkt bensinpris!!!! www.bensinskatteuppror.se/ |
|
| Nä jag bor inte på Ersboda men Vännäs om det nu skulle vara så mycket bättre. Här stjäl dom juh allt som e löst,extraljus fälgar mm Men jag har ändå inte kännt mig orolig. Men det e juh som du säger nya bilar e det svårare Men åter till min fråga varför då på nya bilar som är hos handlare mm. | |
|
det nyare bilar som stjäls så stjäl man nog inget inne eller utanpå bilen utan hela bilen antingen för att slakta och sälja eller export till baltikum, det är väl de lite mer proffisionella som sysslar med sånt dom här vardagspundarna och småligisterna man vill slippa som knackar en ruta och stjäl så mycket dom orkar, dom är betydligt fler än proffsen som stjäl hela bilar |
|
parolof |
"alla som har sett annonsen så genom att dölja plåten gör man det iaf mycket bökigare för tjuvarna" trams........ |
|
vadå trams nu får du väl skärpa dig du måste väl själv inse att det är mycket större chans för en tjuv att få reda på var bilen finns om man har reg nr synligt än om man inte har det, det är väl betydligt bökigare att ringa säljaren åka och titta på bilen bara för att få reda på var den finns än att kolla upp det på 1 min över nätet det e ju självklart |
|
|
Bara en fråga till Powder80 Hur kan du veta att det är så livat på Ersboda Du bor juh i Kronobergs län??? Behöver inte svara bara nyfiken. |
|
|
de är väl klart att de är mycket större risk att få bilen snodd om man sätter ut regnr.Länk Länk |
|
|
Hur som helst så verkar jag ha fått svar på frågan bara synd för vi som inte är ute för att stäla, utan vill få fram lite fakta om bilarna. |
|
parolof |
"det är väl betydligt bökigare att ringa säljaren åka och titta på bilen bara för att få reda på var den finns än att kolla upp det på 1 min över nätet" ja ett telefonsamtal tar ju lång tid..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.