|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har precis köpt min första bil. Det blev en BMW 320i Coupe. Än så länge är jag nöjd med den. Har dock märkt att kopplingen börjar bli slitten. Den slirar inte men är inte hlr som ny. Så jag tänkte när kopplingen börjar slira så får jag ju givetvis sätta dit en ny. Jag tänkte även då byta till en sex växlad m3 låda. Någon som vet om det är möjligt att få ditt en sån på min bil? Utan påtok för mycket modifiering, det bästa skulle ju vara om den passade rakt av. Hoppas någon vet lite om detta! Tack på förhand! MVH Christoffer | |
| Det första som slår mig är att du kan få problem med kardanen. I övrigt vet jag inte vad som skulle kunna krångla till det. Efter vad jag förstår skall den passa rakt på motorn, och växelspakslänkaget kan du ju ta från M3-lådan så vet du garanterat att det passar också. Men dom är ju inte direkt billiga, M3-lådorna... | |
|
min enda fråga: varför? som sagt är de lådorna inte gratis... BMW 318is -90, |
|
|
Tjenare! Har du tänkt på att utväxlingen är anorlunda! Bilen kan bli mycket slö pga hög utväxling..... |
|
|
Priset har jag ingen koll på. Ska kolla upp utväxling och sånt sen. Men var mest intresserad av att kolla om det passar. För i sånna fall kommer jag att försöka få tag på en. Blir det inte bra så får jag ju sätta tillbaka den gamla lådan igen. MVH Christoffer |
|
|
Varför vill du ha en m3 låda? Lär ju knappast gå snabbare om man säger så. Snarare tvärtom. lägg pengarna på en 2,5liters motor eller extraktorrör istället? :> Vad jag vet så skall dom passa rakt av men dom är längre så du måste ha m3 kardan och växellänkage(kanske följer med vxl lådan) |
|
|
Jag själv skulle faktiskt kunna tänka mig en sådan låda på min, har tänkt på det mycket, det är ett evigt ylande runt 5000rpm när man kör långt. Skulle vara skönt att kunna peta i ytterligare en växel, det är det enda som ens får mig att gå och fundera på det! Så meningen med detta inlägg var endast att säga att jag förstår dig ChristofferThell! Lycka Till! Mvh // Martin Löfqvist |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.