AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
440

520i -94

N. Bates
Hej, behöver hjälp med värderingen av en 520i Sedan. Har sett att priserna varierar från 25 000:- (privatannonser) till ca 140 000:- på Bmw:s hemsida. Är mycket tacksam för en ärlig bedömning av värdet.

Bilen i fråga är en 94:a som togs ut först efter att 95:an kommit. Var "skyltexemplar" hos bmw i ett år. Den har rullat ca 10 000 mil. Bilen har haft 1 tidigare ägare (ca 8000 mil), är svensksåld, rökfri, fulldokumenterad (serv-bok) och besikigad utan anmärkning. Den tidigare ägaren är en anställd på mitt kontor och är en riktig pedant. Den har nattetid alltid stått i garage. Bilen är i mycket bra skick både exteriört, interiört och maskinellt. (Förre ägaren körde aldrig mer än 120km/h med den!) Ingenting är trasigt utan allt fungerar perfekt. Bagaget är (nästan) aldrig använt och baksätet likaså. Reservhjul + verktygssats är komplett (oanvända).

Utrustningen är skaplig:
Silvermetallic (mkt. fin lack)
ABS
AC
Airbag (förare)
Fjärrstyrt C-lås
Bmw-original Larm
Sommarhjul med Bmw-original Krysseker 15" Lm-fälg (superskick)
Vinterhjul med Bmw-original hjulsidor
Dimljus
Elhissar (fram)
Elspeglar
Farthållare
Handsfreeförberedd (nokia-handsfree inst.)
"Lilla Datorn"
Stolsvärme
Servostyrning
CD-Stereo (ej original men mkt. bra)
6 Högtalare (original)

Vad tror ni? Kan man få 70-80 tusen för denna bil? Eller är bilarna med lite större prislappar mer utrustade/finare eller helt enkelt fel prissatta?

Mycket tacksam för svar!

Mvh
Sa
61
Sanden
Spanar efter E34 Touring 93-95
Jag tycker definitivt den är värd 70-80 papp, den verkar ju mycket välvårdad och har få mil. AC och farthållare är eftertraktat...

mvh
/Henrik
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Problemet är ju att en köpare inte känner till hur välvårdad bilen är. Speciellt inte i en annons där de flesta bilarna är välvårdade.

Mr C
N. Bates
Tack! Ungefär som jag tänkt mig då. Fler bedömningar?

Mvh
HAHA, det låter som det är min bil du har snott! Har också silverfärgad 520i E34 i bra skick med få mil. Hittar du rätt gubbe kan du nog få så mycket som 85-90' tror jag.

Min erfarenhet är annars att det sällan lönar sig att lägga ner mycket tid och pengar på bilvård. (men visst är det kul) Det är tyvärr inte mycket man får för det när man säljer. Det är mest miltal som räknas.
N. Bates
tqs
Den flora av mer eller mindre risiga E34 som finns till en billig peng gör det svårt att få någon att överhuvudtaget ringa på ditt toppex, om du sätter ut den till det, i sammanhanget, kanske inte helt orimliga priset 70-80kkr.

Det blir nog till att annonsera på många ställen, och jobba långsiktigt. Dom äldre 5-serierna är inte direkt glödheta på begagnatmarknaden. Speciellt inte motoralternativen under 2,5L.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.