|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en intressant bil i södra Tyskland. Bilen kostar "bara" 35.000:- så jag funderar på att köpa den osedd och sedan via nåt fraktbolag ta hem den. Hur går en sån affär till i praktiken? Antar att jag får betala säljaren i förskott. Vad kan jag räkna med för kostnad för frakten hem? | |
|
Hur vet du att du överhuvudtaget får en bil skickad till dig? ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Låter väldigt riskfyllt om du inte köpt bil av den aktuella handlaren förut? - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Mugge, det vet jag inte. Rolex, det är ingen handlare och personen är ingen jag känner. OBS! Detta är ingen bil som är extremt billig utan snarare högt prissatt för biltypen. (e30) Konkreta tips mottages tacksamt! Racerbilen: Länk |
|
| Om det ändå är så billigt är det väl bättre att du åker ner med transport och hämtar bilen. Så då vet du ju att det går rätt till. Tror inte på att köpa en bil osedd i Tyskland utan att ha god kontakt med en handlare. Citat från Rolex. | |
|
Jag kanske är otydlig. Bilen är inte särskillt billig. Grejen är att jag kan vara beredd att ta en viss risk när det inte handlar om mer pengar än ca 35'. Resan ner, två semesterdar, hotellnätter och jobbet att köra hem bilen ca 140 mil är lite för mycket omkostnader för en bil i den prisklassen tycker jag. Dessutom har jag svårt att få tid till detta. Givetvis förstår jag att jag kan bli tokblåst på hela bilen eller att bilen inte alls motsvarar förväntningarna när den kommer hem. Racerbilen: Länk |
|
|
Björn B: Det finns ingen på forumet som bor inärheten som kan hjälpa dig? vill minnas det finns minst 2st på autopower som bor i Södra Tyskland. |
|
|
Starre, ok det låter intressant! Har du (eller nån annan) nån aning om vilka det är? Racerbilen: Länk |
|
|
Jag kommer att flyga ner till Stutgard (stavning?), fast först början av November, om det kan vara intressant för dig så kanske jag kan titta på bilen. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Abbe: Det vore jättehyggligt om det går att få till. Givetvis betalar jag omkostnader plus ersättning för nerlagt jobb. Jag har mailat och frågan vart den lilla byn som heter Gräfendorf ligger. Ev. ligger den ca 10 mil från Frankfurt. Racerbilen: Länk |
|
|
Om det går att lösa det på smidigast möjliga sett för mig så kollar jag på bilen. (Dock vill jag inte lova med 100% säkerhet då jag har familjen med mig då, man vet ju aldrig vad som händer när man har små barn.) Hör av dig när du vet mer, om det blir av så är behövs det ingen ersättning för jobbet, det är jo bara kul att titta på bilar! :-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.