|
|
|
|---|---|
|
om det finns någon här ute i cyberymde som vet om kvaliten på saker från dinan i usa funderar på att köpa chips grenrör o avgas från dom tackar på förhand | |
kilroy |
Kvaliten hos Dinan är enligt min erfarenhet mycket bra. Om det sedan lönar sig rent ekonomiskt att ta hem lösa komponenter är väl mera tveksamt. Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
tack ska du ha kilroy |
|
|
Tjena bmwagnus! Är f.d. "lycklig" ägare till en Dinan M3a -97. Kvalitén i deras komponenter är näst intill oslagbar. Det är synd att de inte finns i Sverige, för dem på Dinan ger riktigt bra Service och grejerna håller upp hur bra som helst. Mvh Tobbe |
|
Johan_Sun |
Jag kan också intyga att Dinan har mycket hög klass på både utförande, kunnande och material. Däremot är dom inte speciellt billiga, men å andra sidan, vem är det? Dom delar på min M5 som modifierats av Dinan har fungerat perfekt. Bilen har tidvis fått bekänna färg ordentligt, utan några som helst bekymmer. Hälsningar Johan S. |
| vad är det som är gjort på din m5a från dinan | |
Johan_Sun |
Baader...ursäkta dröjsmålet men jag har ibland svårt att komma in på Autopowers sida. De största modifieringarna har gjorts med tanke på att kraftigt förbättra motorns andning dvs luftintag/utsug. - Helt nytt tilluftsystem (Dinan High Flow cold air intake system) - Helt nytt utsug (Dinan High Flow dual air-mass sensors, Dinan High Flow throttle bodies) Dinan uppger en minst 25 %-ig förbättring av motorns luftväxling. - Helt nytt lättare 4-pipigt avgassystem från Dinan med ca 20 % bättre och effektivare flöde. Dessutom kan nämnas ytterligare några modifieringar av Dinan: - Ny slutväxel (3.45:1) - Ny bakvagnsupphängning vilket förbättrar kraftöverföringskoefficienten (the torque delivered to the ground) med 10 %. - Ny hastighetsmätare - Nya extremt lätta lättmetallfälgar med 275/285-däck. - Nytt lättare svänghjul - Helt ny omprogrammering av programvaran - Effektivare kylning av frambromsarna - Ingen hastighetsspärr vid 250, varvstoppet liger på 7300 Varje bil får ett individuellt modifieringsprotokoll där alla åtgärder finns dokumenterade. Där förs också in de uppmätta effekt- och vridmomentsökningarna. Dinan ger en 4-årig garanti på alla jobb. |
Johan_Sun |
Lyckades med bedriften att trycka på Besvara-knappen innan jag var färdig!! Motorn ger 473 hk, max vridmoment ca 568 Nm. Toppfarten är 191 mph vilket motsvarar ca 307 km/t. Med original slutväxel hade toppfarten varit ca 320 km/t. 0-100 avverkas på ca 4.1-4.2 sek (0-60 mph 4.1 sek). 0-241 km/t (0-150 mph) går på 25 sekunder. Hälsningar Johan S. |
|
Skojig bil... =D Mvh |
|
|
Helt makalöst... Låter dock som extremt dyr modifikation? |
|
kilroy |
Enligt leveransspecarna från Dinan så kostade hela kalaset $ 25.000 för den ursprungliga ägaren i USA. Mvh kilroy |
| Hehehe... rätt snygg mod :-) | |
|
nånn som har länk till dinans hemsida? //stoffe |
|
|
Länk _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.