|
|
|
|---|---|
Rosebuddy |
Någon/några bromsskivor har slagit sig med grymma vibrationer i ratt och framvagn som följd. Detta kan ju bli resultaten när beläggen ligger kvar lätt mot skivan pga taskiga kolvar i oken. Är det flytande ok eller trycker en kolv från var sida eller är det tom dubbelkolvsok på min 323 från -96? Vem renoverar bromsar till bra pris i Gbg-området? tveksam till kvaliteten jämfört med min gamla saab 900 Aero från -89 som hade gått 22500 mil när jag sålde den utan att så mycket som pillat på bromsarna. |
|
Synd att dömma ut BMW´s kvalitét efter ett par slagna bromsskivor!! Då detta kan ha fler orsaker än kärvande ok.... Renovera bromsar kan vilken mek som helst göra. Vill du inte göra det själv så har du säkert nå´n i din omgivning som kan ställa upp. Hur många av dom 22500 milen körde du? /Kristian |
|
LE |
Fy vad reklam jag har gjort åt Gebe bildelar på Frigegatan (mcGatan) De renoverar broms ok , tror att du får ta loss oken och byta in dem, om du inte vill renovera dem själv. Anars kan du prova att göra så här, ta loss oken pumpa på bromsen så att kolven åker ut OBS inte för långt , ta och pressa in kolven igen , och gör om samma prosidur. När kolven är ute kan du spruta type 5-56 inanför packningen som smörjer kolven. Så brukar jag göra , och det brukar funka bra Lars Erik |
Rosebuddy |
Kristian 14000 mil :-) |
|
Lars: Bytte du inte ens belägg på 14000 mil? Lars Erik: Antar att du gjort på det sättet ett antal gånger. Fungerar säkert ett tag men är det inte bättre att göra det ordentligt om man ändå tar loss oken? Då håller det ett par år utan problem! /Kristian |
|
Rosebuddy |
Kristian: Joviss har jag bytt klossar men det räknar jag till mer "vanligt underhåll" än vad jag gör med en ok-renovering. Uräkta min otydlighet. Jag håller med, skall man väl ner och böka med bromsarna är det lika bra att göra det ordentligt. Vad kostar ett utbytesok? ///Lars |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.