AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
1.154

Bmw 1602 -74 med... Pris?

Visa användare
165
Westergren
E39 528 Touring -97
Har fått tag på en BMW 1602 -74
Motorn är en 2 liters från 2002an antar jag.
Högvarvskamm
Dubbla förgasare
Ormgrop "vet inte va det är"
Skrämbreddad
5 växlad låda
Ingen rost, stått i garage sen den lackades om.
Besiktigad senast 01 eller 02 utan anmärkning.

Killen funderar på att sälja den men vet inte vad han vill ha för den så tänkte lägga bud.

Några idéer? Alla förslag mottages..

Pirates are way cooler than Ninjas
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Hur är skicket avseende rost, lack, inredning? Är motorn renoverad? Är vxllådan överväxel eller tätstegad sportlåda (dyrare)? "Ingen rost", den har man hört förr om 02:or. Stämmer det = ovanligt (dyrare).

Får jag gissa så kanske från 8-10000 och upp mot 20000 om den är riktigt fin. Om allt mekaniskt är kanonfräscht, bilen är lackad i originalkulör, inredningen är tiptop; då kanske du hamnar på runt 25000-30000 till slut. Även om det nog är lite mycket för en bil som inte är original.

Som sagt, svårt att uttala sig om en icke original bil som man aldrig har sett. Men hoppas du fick några uppslag av detta!
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Ormgrop, du menar inte ormbo? Isåfall så avses extraktor-grenrör.
Visa användare
165
Westergren
E39 528 Touring -97
ErikBerg: Kollade på den en snabbis förut, men då va jag inte intresserad så la inte så mycket på minnet. Den är dock inte orginallackad, typ kawasaki grön (blir ju omlackering fall den köps). Tror inte att den är i toppskick så, mera busbil. Ingen aning angående växellådan heller.

markkus: Han sa ormgrop, måste väl mena ormbo sånt fall. Men vad menas med extraktor-grenrör? Ursäkta fall det är en dum fråga.

Ska kolla på bilen igen när ja får chansen, han som äger den bor dock i Sthlm så får ta det när han kommer hit.

Pirates are way cooler than Ninjas
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Ett riktigt extraktor-grenrör är avstämt så att det ska vara samma flöde och mottryck för alla cylindrar, i ditt fall 4st. På dem flesta vanliga bilar som tex 2002 så är det bara en liten limpa till grenrör som är mycket billigare att göra, och i många fall så blir motorns karaktär mer jämn med ett sådant.
Men ska man ha effekt och mäktigt ljud så är det extraktor som gäller!
parolof
aldrig hört ormbo i annat samband än VW bubblor, ormgrop vet jag vad det är men det har inget med BMW att göra. .....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.