|
|
|
|---|---|
| Hej! jag skall byta ut min 3 ekrade ratt med delad nedre eker, mot en m-ratt och nu undrar jag hur man demonterar airbagen? nogon som kan hjälpa mig med detta? | |
|
Koppla ur batteriet och vänta en halvtimme. Airbagen lossas med 2 st T30 torx på baksidan av ratten. /Ola |
|
|
finns mycket skrivet om detta, testa att söka! /crille the sky is the limit! |
|
|
Du behöver inte koppla ur batteriet, se bara till att du inte slår på tändningen så under tiden du gör jobbet. ///Schumi |
|
|
I BMW service instruktioner står med fetstil att man ska koppla ur batteriet och vänta en halvtimme innan man skruvar med nånting som har med aribags att göra. Jag skulle inte chansa i det fallet, men gör som du vill :) /Ola |
|
|
man KAN göra så, men det är inte rätt! tror faktiskt de är lite överdrivet dedär med att koppla bort batteriet, jag gjorde det inte när ja bytte ratt å de gick onekligen rätt bra endå. airbagen kan gå av p.g.a statisk elektricitet åxå. gör som du vill, jag förespråkar att inte koppla ur, men rekomenderar att göra det för ja vill inte ge dåliga råd! ;) /crille the sky is the limit! |
|
| ok, tack för tipsen men jag har redan hittat på nätet med bilder och text, gick tämligen enkelt att plocka bort ratt och airbag när man visste hur man skulle göra. | |
|
Ungefär så jag tänker med... Jag tror egentligen inte det är nån fara, men dumt att chansa och få betala 5000:- för det eller vad en ny airbag kan kosta... /Ola |
|
| Dalle83:Skulle du kunna maila länken eller hur du gjorde ratt bytet för jag ska göra samma sak på min. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.