AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.063

Har blockpackningen gått?

ze
11
zerodivision
Bmw 325turbo 92
Har en turbokonverterad 325 e36.. problemet är att när bilen går på tomgång så står den på normaltemp men så fort jag laddar lite så går tempen upp direkt.. det verkar som inte vattnet cirkulerar.. det kommer inte nån värme i bilen.. har luftat den!! har bytt termostat o vattenpump.. den ryker inte vitt o inget vatten i oljan.. va kan de va för fel..
luftficka!! uppåt lut med fronten har jag hört..(uppförsbacke å lufta)??:)

ze
11
zerodivision
Bmw 325turbo 92
har försökt att luftat den.. blir ingen skillnad!! sen blir de sånt himla tryck i slangarna...
e3
274
e36328i
328i limo -96
Vattenpumpen kanske? mycket vanligt att dom havererar
Är det inte en spricka då?...
läcka.
troligen vattenpumpen som e kass dom brukar pajja inuti det e la plastdrev i dom om ja inte minns fel...byt..

[C
421
[COD]soul
325iA -91
Han säger ju att han har bytt vattenpump...
Det kan vara riktigt lurigt att lufta, prova att göra om det några ggr till. Blir alla slangar varma? känn på dem så att du ser att vattnet cirkulerar.
Blir det verkligen så varmt som tempmätaren visar? stoppa ner en stektermometer (förslagsvis digital) i expantionskärlet.
ze
11
zerodivision
Bmw 325turbo 92
har idag igen försökt o lufta den. det enda jag kan tänka mig just nu är att den kanske trycker ut avgaserna i nån vattenkanal!! så det är väl bara o lyfta toppen igen! inte så kul!
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Bubblar det i expantionskärlet om du skruvar av locket med motorn igång? (obs: bör ej göras med het motor).
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Gör ett kompprov...

Min sida Länk
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Låter tyvärr som packningen eller spricka i toppen.
tu
267
turboputte
320i- 84 turbo
318i- 89
om man har spricka i toppen , upptäcker man de med blotta ögat ?
svintoleffe
I värsta fall så upptäcker du ej det med blotta ögat, då måste du tryck testa den.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Visa användare
94
alias_112
520i -88 2,5l
Jag hade precis samma sak på min m20b25.. det blrv ett jäkla tryck i vattensystemet, så jag lyfte av toppen å bytte packningen då funkade den hur fint som helst.. Därmed säger ja inte att du inte kan ha en spricka i toppen..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.