AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
860

Kenwood 4031 visar ej RDS text, hamnar i Demo mode.

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Jag har en cd/mp3 spelare, Kenwood KDC-W4031. Mitt problem är att jag ej kan få spelaren att i tunerläge visa radiotext i displayen mer än ca 30 sek per gång. Sedan hamnar displayen i sk. Demo mode när den visar vilka alla finesser stereon har. Kul en gång men sedan har man sett det tillräckligt...
Jag har följt instruktionen i instruktionsboken och det är inga problem till en början, men efter ca 30 sek så släpper den informationen från radiostationen och börjar visa nonsensinfo i displayen.
Är det så det ska vara?
Har garanti i ett halvår till så kontakt med handlaren lär inte vara några problem.
Mats
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Du måste stänga av demo funktionen i den menyn där du gör lite mer avancerade inställningar , tryck in meny knappen minst 1sec och sedan bläddra till Display type och ändra till display A.Står troligen nu på display C.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Tack för tips Hewi.
Jo, jag har tidigare fumlat runt i displayinställningen i hopp om att åtgärda inställningen, och trodde att jag hittat rätt när jag valde RadioText-läge, men jag ska göra ett nytt försök när jag kommer hem till skönheten i eftermiddag. Inte helt omöjligt att jag helt enkelt tryckt fel displayläge. Återkommer efter utfört uppdrag.
Mats
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Har nu återigen testat att ändra displayläget. Det spelar ingen roll om jag väljer Clock, Frequens/PS, eller Radiotextläge. I alla lägen så hoppar Demo Mode in och visar vilka fantastiska karaktäristiska stereon har.
Detta demoläge hoppar in och ur lite som det själv vill. Verkar som om det inte är helt hundra med uppkopplingen mot RDSen, och när inte stereon hittar någon info från radiostationen så lägger den in Demo text.
Ska köra förbi radiohandlaren i eftermiddag och höra med dom om det är något fuffens med mottagningen.
Mats
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Svarar mig själv!
Hewi du har helt rätt, efter att fumlat runt lite till så hittade jag mycket riktigt till "rätt" inställningsmeny och kunde välja bort den irriterande Demo-inställningen. Det är ju märkligt att man ska ha så svårt för att få till det. 200 högskolepoäng räcker inte långt... trots instruktionsbok och hjälpande händer. Ridå!
Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.