|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Man skall aldrig underskatta folks dumhet. Om en amerikanska säger sig att ha kört enbart i ettans växel, så borde jag tro henne. Det torde inte ge någen för hög motorhastiget och motorn borde inte ta skada av det. Däremot ifall man kört enbart på motorväg med gasen i botten, kan det innebära max varvtal under väldigt långa sträckor. Slitaget på en motor som går 6000 1/min är klart större än i en motor som går 2000 1/min. Därför borde man hålla vakt för en totalt hjärnvrickad försäljare. |
|
|
9-5or efter uppdateringen är tysta..... Körde hyrbilar föut och trodde alvarligt att det va nå fel på min hörsel första gången jag körde en mk2. Har inget å göra med nivån i gamla 9-3:an vilken är HÖG... Hade en kompis som hade en kadett i ungdomens dagar och åkte hela vägen hem, 10mil på trean på motorväg då han hade Jätte dunka dunka sterion på högsta volym... |
|
|
tycker att det låter märklig med. Hur kunde hon har åkt på ettans växel på en motorväg utan att märka att motor håller på att explodera? först och främ bilen måste ha gått dåligt varvtal reglering måste ha klippt motor hela tiden. Man kan inte åka hur fort som helst på ettan växel och om det var i motorvägen då måste hon har märkt att någon var fel. Det med koppligs pedalen ka´nske hon trodde att det var handbroms pedaler, bilar i america ofta gammal pickup och storre bilar har handbromspedalen vid bromspedalen någonstans. Oh visst hur kunde hon ha starta bilen utan att den stannade eller vid röd ljus att den inte stannade.. ja det hela är konstigt ren sagt hon kanske gjörde annan och nu försöker dölja den men den dåliga ursäkt... Mvh Mauricio |
|
| AEG, jag jämförde med Saab 9-3 av nyaste modell. Att 9-5 skulle vara särdeles tyst stämmer inte heller med de mätningar som jag sett, men 9-5 är inte någon bullerburk. | |
| madmax05: Kan du inte scanna bilden? eller fotografera den med digital? vad heter artikeln/tidningen? maila den om du inte kan lägga upp den, så lägger jag upp den -om det är det som är problemet, vore kul o se bilden | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.