AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.809

Otroligt men sant! BMW tortyr!

Sida 1 av 2
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
På väg hem från semestern så mellan landade flygplanet i München och under tiden köpte jag några bil tidningar där jag läste nåt som jag tappade hakan o här är storyn;

En amerikanska på semester i Budapest hyr en BMW(står inte vilken) för att åka till en by längre bort och under hela vägen så trodde hon att bilen är automat växlad!! och körde i ettans växel på högsta möjliga varvtal, har bilden på motorn efteråt men har tyvärr ingen möjlighet att visa den men ser för jävligt ut..

mvh madmax
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Hahahahah kan jag bara säga..... amerikanerna är ju inte direkt kända för att vara smarta så :P

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
hahaha

Jag har oxå ett skrämmande exempel. En kompis flickvän körde från Södertälje till Strängnäs på 3:ans växel på motorvägen med en Saab. Hon hörde eller förstod väl inte att det var 3:an istället för 5:an.

Jag har belagts med fet tystnadsplikt på detta så försök inte att spåra upp mig o ta reda på vem hon är. Tack! :)
att dessa människor har fått körkort är ju helt otroligt
Han reflekterade aldrig över kopplingspedalen? Fantastiskt att han lyckades starta öht om han trodde att det var en automat :D
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Man tycker att hon borde ha anat ugglor i mossen, dock så är manuellt växlade personbilar ytterst ovanliga i usa.
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Om detta stämmer eller inte kan jag inte svara på men tidningen jag köpte heter Auto Bild, nr 19 år 05, artiklet fortsatte med hennes reaktioner efteråt; ** oh my god, I forgot that i,m not driving my Chevrolet** hur hon kunde missa kopplingen eller ljudet från ettans växel hela vägen vet inte jag själv.
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Hur i all världen lyckades hon få in ettan öht om hon nu trodde den var automatväxlad?
håller med dig drutten det verkar märkligt att han lyckades starta bilen, han borde ju märkt att det va en manuell när han la i ettan
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det kom en dam körande i en Volvo V70 på gatan utanför mitt kontor för ett tag sen, hon hade glömt släppa handbromsen så bakhjulen var helt låsta, och hon bara fortsatte att köra, undra hur långt hon kom.

BMW CS #5206
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
christer silvén:

Hahaha

Det måste bli lite lurigt på motorvägen

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Stavros, jag kan mycket väl tänka mig att man kör en SAAB på trean. Hjälpte polaren att hämta hyrbilar och jag blev drabbad av en 9-5a 2,0t och maken till tom i botten! När jag kört 15 av 25 mil la jag i trean för att inte få förslitningsskador av alla 5-4-3-4-5-4-3 växlingar på vanlig slät svensk 90-skyltad väg. Med trean i hela tiden va den helt ok, med bra prestanda=) och den är så tyst så det störde inte heller...
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Lustigt att man inte med handbromsen i märker tendenser till överstyrning och orklös motor! :P

//BMW-Kimmo
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
mr.christian: Du måste gå till doktorn! Tyckte du att en 9-5:a går tyst, måste du göra en hörselkontroll :)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Nu var det länge sedan jag körde en 9-5, men om den har lite släktskap med 9-3 kan jag förstå att motorn ger ett intryck av att gå tyst. Dess ljud dränks nämligen i högt vägbuller.
dumma och feta människor från amerika?
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Subidius! Det var som sagt en kvinna som körde bilen, och hon stannade t.o.m. i korsningen, och gav sen lite extra gas för att komma vidare. Det var våt vägbana, det gjorde väl att gled lite bättre.

BMW CS #5206
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Christer, Ja det är klart när det är kvinnor vi pratar om :D Ja när det är vått så skriker det ju iaf inte i däcken :P

//BMW-Kimmo
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Christer. Kollade din användarinformation och måste värligen säja att jag diggade dina första bilar! Det ska börjas i tid :D

//BMW-Kimmo
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Menar du trambilen. så är det min yngste sons bil, som han använder nu. Han vägrar att cyckla tiil affären som ligger 1 km bort, han vill alltid ha trambilen.

BMW CS #5206
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Det låter bra christer, han har redan fastnat för den enorma kvalitén och körgläden antar jag! Kul!

//BMW-Kimmo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.