|
|
|
|---|---|
|
När jag trycker ner kopplingen på min 328 96:a så rasslar och skramlar det, växlarna är oxå tröga att få i. Kan det vara urtrampninglagret som är kass? Har för mig att det bara låter om man har kopplingen uppe. Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! | |
parolof |
nej när du har kopplingen uppe ligger urtramningslagret "fritt" d.v.s det används bara när du trampar ned kopplingen |
|
Piluttapajo: Det lär vara ditt lager som är kasst! mitt lät även uppsläppt, det var så kasst så att så fort jag lossat lådan så trillade kulorna ut. Har det väl börjat gå det fort! Det är bara att riva ned lådan.. ett lager kostar inte så farligt mycket. Länk Ste |
|
|
Ok då får det bli nya grejor där. Hur länge vågar man köra med det när det börjat låta? Mitt började rassla igår. Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! |
|
parolof |
hade samma problem i min ungdoms dagar på en Opel Coupe, Killen på verkstaden sa: "antingen kan du köra i flera veckor, eller också kommer du bara runt hörnet" Jag kom runt hörnet, sen var det godnatt:-/ |
|
Prcis som parolof säger. Mitt kom väldigt fort iallafall. men rätt så det är så står du där, Det är bara att bita idet sura äpplet o riva ned att.. vet inte om du ska byta det själv eller på verkstad.. Jag bytte mitt själv. Inte så hankigt när man väl kommit på att. lite trångt bara. Länk Ste |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.