|
|
|
|---|---|
|
Hej jag är lite sugen på en 325 e36. Något mellan 1992-1994. Någon som kan ge mig lite inspiration om bilen. Även va man ska tänka på årsmodellerna i mellan. | |
|
Det finns rätt mycket att läsa om 325 92-94 om du använder sökfunktionen Länk Kortfattat så fick 325 1993 variabel ventilstyrning (VANOS) vilket förbättrade bensinförbrukningen och prestandan. Så jag hade nog siktat in mig på en 93:a eller nyare. |
|
|
Eller lagt upp några loppor till och satsat på en 328,åkte själv 10.000 mil i en 325i coupe utan påtagliga driftstörningar förutom en va-pump samt en kamkedjespännare men bilen hade gått 25.000mil kan tilläggas när den såldes.Den bästa bilen jag ägt,blev aldrig stående nånstans den bara knalla och gick.Bensinförbrukning låg på oftast 0.8-0.9 blandad körning. mvh |
|
|
Hur är försäkringen på en sådan Hel. Dyr? |
|
| Satsa på en fyradörrars, dom är billigare och mer praktiska. Utseendemässigt spelar det ingen större roll, våda varianter är ganska tråkiga ändå. I övrigt finns det ju en begagnatguide här på autopower som du kan kika på. Och var kräsen när du skall välja rätt bil. Det finns en uppsjö med begagnade 325i, det är köparens marknad. Dom står så lågt i pris att jag inte har råd att sälja min trotts att jag skulle vilja bli av med den... | |
| okej tack för svaret | |
|
2500mil eller mer som körsträcka hel/helår tror jag pröjsa cirkus 7000 helår. Personligen tycker jag coupen är den finaste karossen man sticker ut på ett snyggt sätt när man glider coupe. mvh |
|
|
Jo jag tycker den är fin med. Okej får ta den morsan är lite billigare då :D |
|
|
Jag har själv en 325i coupe -92 den kostar lite över 10 000kr för halvförsäkring/helår! men nu är ju jag bara 19 år det gör väll en del. Annars kan jag värkligen rekommendera en 325, har ägt min i ett år och det enda jag har bytt är fläktkopplingen och bromsskivor+belägg bak. Besiktiade den i förra veckan enda felet var lite rost på ett bromsrör annars var allt perfekt. |
|
|
jag åkte från åre till uppsla idag med min 325a -92. körde inte bensinsnålt och det drog 0.9 l / mil i snitt :) hs99maby |
|
| Jag har haft min i ett halvår, och jag har inte heller haft några större problem. Fick byta kylarlocket för ett tag sedan, och nu verkar det som om kylaren läcker. Jag har köpt en bättre begagnad för 400kr som jag skall montera. I övrigt har det inte varit några överaskande kostnader. Bensinförbrukningen har varit förvånande låg, det går faktiskt att snitta på 0.8L på långkörning om man verkligen vill. Det tycker jag är fanktastisk på en 14 år gammal bil med nästan 200hk. | |
|
e36 är fina eller mycket fina om man tänker på hur gamla de faktiskt börjar bli,en fräsch e36 är jämförbar med många år nyare bilar av vissa andra märken, körde tex en v50 -06 och den var plastigare och bullrigare och gav ett allmänt sämre intryck än min gamla trotjänare. 30k för en 325 och ca 45k för en 328 är väl hyfsade riktpriser men vill man ha en riktigt fin så räkna med 55-75tkr. skicket avgör nog det mesta på så pass gamla bilar |
|
| 30 k för en 325? å 45 för en 328? nog fan ska dom då vara snikutrustade å slitna isåfall.. | |
|
Tyvärr har priserna på E36 genomgått några stålbad de senaste åren. E36 är iskall på marknaden idag och utbudet är enormt, både vad gäller "pärlor" och "slutkörda" exemplar. Dessutom är det en gammal modell där de allra flesta bilarna har 10 år på nacken eller mer. Tänk på att tidiga E46:or som ofta rullat mindre och har mer utrustning säljs numera för mellan 70-90kkr. Möjligen kan lågmilade E36 med mycket utrustning (med t ex original M-paket) fortfarande säljas för ett lite högre pris. |
|
|
Synd att säljarna inte har de priserna som en del "tycker att de ska kosta". Det är bara att inse att det är ingen/få som släpper en fin 328i för 45.000:-. |
|
| Dubilidu!: ingen släpper en fin för 45k men en med lite utrustning, lite rost här och där och 20k mil och uppåt borde inte få mer än så tycker jag. | |
|
"e36328i" Jag skulle inte våga köpa den iallafall. Men som sagt det är väldigt svårt att sätta ett pris på E36:a 325-328. |
|
|
Tack för alla bra svar. Skulle helst vilja ha en coupé och kanske en 94 som har lite utrustingn, hur är det om man vill sätta in lite ljud och så i dem. Och även en fråga till om det är diffad axel. |
|
|
Ang bakaxeln så är det inte standard, det var tillval. Jag har det t.ex på min 320, men polarn har det inte på sin 325. Bara o testa :) Newbie på BMW |
|
| Vad jag läst om diffad bakaxel så är det ovanligt på dom modellerna. Jag har det på min och de är superbra just på vintern. | |
|
Okej, hehe ja det är la bara att testa då :D Ingen som har något intresse för ljud i bilen? Mvh Palle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.