AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
723

525D service?

Hur ofta ska den servas? Bilen har gått 14000 mil när blir nästa service?

Tacksam för svar :)
Glömde skriva att det är en 02
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det finns väl servicekretskort på nyare BMW´s också? Bilen "säger till själv" när servicen ska göras.

Mvh
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
När du vrider om tändningen till läge 2 talar bilen om hur långt det är i km tills det är dags för nästa service. Lyser en liten klocka när du kör är det dags för årskontroll och ev bromsvätskebyte. Normala fall räknar bilen fram själv när den behöver service beräknat på förbrukad mängd bränsle. Ett normvärde är var 20000-30000km beroende på körsätt och typ av körning. På BMw fungerar intervallet Oljeservice-Inspektion 1-Oljeservice-Inspektion 2-Oljeservice osv. HAr du servicebok, där finns senaste service noterad antagligen. JAg brukar när jag köpt en bil begagnad alltid lämna in bilen för att byta till fräsch syntetolja plus filter för att vara säkert att det inte är missat. Olje är billigare än metall.
Mvh
Asken
Tack för svaren :)
Vad brukar en service kosta cirka?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är så olika från ställe till ställe. Bäst gör du i att kontakta en verkstad nära dig för info eller söker på forumet för tips. Sökfunktionen ovan. Om man ska ha nån slags riktpunkt med ev tilläggsarbeten är en grov siffra.
Oljeservice 2kkr. Inspektion 1 4kkr. Inspektion 2 6kkr. Ta dessa priser som riktpriser +/- nån tusenlapp.
Mvh
Asken

Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.