AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
578

Fotografering av min 320. tips?

Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Hallå. Jag tänkte ta lite bilder av min 320 e36a och undrar vilka miljöer ni tycker om och om ni har nå tips på hur bilderna blir sådär perfekta?
Själv älskar jag bilder tagna i indistrimiljöer eller lagerlokaler, det ger ett grymmt intryck och skarpa kontraster i bilden.

DTM system och rak 6a ;)
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Länk

gi
5
gizmodos
320i Coupé -93
Jag gillar bakgrunder som inte säger så mycket och därmed leder uppmärksamheten till bilen. Har några bilder på min bil framför en flishög som jag tycker var en bra bakgrund. Jag brukar även ta bort färgerna från bakgrunden efteråt, vilket framhåller bilen ännu mer.

Se bilderna här:
Länk
wo
14
wolfman
530i sedan -89
Bakgrund utan färg är ju helskönt. Speciellt med en röd bil.

Gizmodos. Vad använder du för prog. för att ta bort färgen????
gi
5
gizmodos
320i Coupé -93
wolfman: Jag använder mig bara av Paint Shop Pro. Skapar två lager av bilden, det ena i färg och det andra i gråskala. Sedan "suddar" jag bort bakgrunden manuellt från lagret med färg och lägger det lagret överst. Är lite bökigt, men det är gjort på ett par minuter om man inte är överdrivet noggrann.
Är möjligt att det finns bättre funktioner för att göra sånt här i typ Photoshop, men jag är inte så haj på det. Någon annan kanske vet?
Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Finns många sätt å alla e väl lika bra.. ja brukar använda mask å sen byta färg på "markeringen" e ju bara en smaksak ;) Hoppas d blir fint väder snart..bilderna från vallåkra börjar bli lite sletna ;) Länk
Tråkiga bilder.. men men

--##Killar me hjärna skrotar bilar me stjärna.. :)##--
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
tackar för tips, måste hålla med om att ta bort färgen på bakgrunden kan vara rätt snyggt. Brukar använa Adobe Photoshop till sånt jag men nu ska ja ut och puts upp bilen till imorgon då bilder ska tas =)

DTM system och rak 6a ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.