|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har pga av vissa trubbel hemma kärran ute till salu på blocket, helt vanlig annons informativ och så... I slutet har jag själv lagt till TV4 och bilförmedlare inte ombedes ringa. Pga att när jag förra året skulle sälja en Golf kryssade jag i rutan att jag INTE ville bli uppringd av telefonförsäljare, trots det ringde det en snubbe från TV4 och ville trycka in mig ändå när jag sa att jag inte var intresserad med vänlig ton slängde aset på luren i örat på mig!! En sån liten skit!! Idag vid 1-tiden ringer där en filur från TV4 och börjar fråga om "jag har fog för att skriva så". Tappade hakan totalt, upplyste han sedan om Golfhistorian då blev han plötsligt överdrivet trevlig och förklarade att där stod "TV4 undabedes" på väldigt många annonser och att dom bara ringde runt för att kolla upp varför folk var så anti TV4... Är det fler som råkat ut för att dom ringt när man kryssat i rutan "tel.säljare undanbedes" är det kanske därför det utbredda "TV4 hatet" finns?! Eller är det fler som blivit uppringda av denna marknadsundersökaren?! Sjöberg | |
|
Enligt uppgift så ser telefonförsäljarna ALDRIG annonserna (då skulle 90% av deras arbetstid gå åt till att "läsa" annonser). De får utskrivna "ringupplistor" som skapas via ett skript. Mao. tankar bara ner sk. väsentlig information för att sälja på annonsören en annons på TV4. Jag har alltid haft kryss i rutan så jag härsknade till och fick kontakt med någon slags chef på TV4. Därifrån kommer dessa uppgifter. Skicka en faktura till TV4 på "telefonsvarkostnaderna" lägg på faktureringsavgift och driv det via kronofogden om de inte betalar. |
|
|
Har pga arbetslöshet provat på jobbet som telefonförsäljare (Stort misstag :P). Där jag jobbade i ungefär två veckor så väntade du på samtal. Det var en dator som ringde upp nummer hela tiden och när någon svarade så kopplades du upp mot den linjen. Så den som man får prata med är totalt ovetande om annonser, listor och dylikt. Bilen: Länk |
|
|
det där beror lite på var du jobbar när jag var ung (och dum) jobbade jag på ett callcenter där fick man en lista på folk man skulle ringa upp och försöka pracka på prylar fick även det roliga uppdraget 1 gång att ringa och fråga om folks toalettvanor |
|
|
De ser visst annonsen framför sig. Jag har i min senaste annons (för två månader sedan) skrivit i klartext att ”TV4 har inget att hämta”, ändå ringde de stollarna. När de ringde så bad jag dem läsa upp vad som står på sista raden i annonsen, och då citerade han min formulering exakt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
De asen ringde mig också, trots att jag dubbelgarderat mig genom att kryssa i blockets ruta "Om du inte vill bli uppringd...", samt skrivit i klartext att "Samtal från TV4 undanbedes" i annonsen. Likväl ringer det en drygputte, och jag blir fly förbannad: - Hejsan jag heter XXXX och ringer från TV4 Text - Fattar du inte svenska eller? - Ehhh, vaa? - Jag har ju skrivit klart och tydligt i min annons att jag INTE vill bli uppringd av er, är det så svårt att begripa? - Nja, alltså, så kan du ju inte... - Du kan ta din annons och köra långt upp i r*ven.... ajö! Mina kollegor undrade nog vad jag sysslade med :) Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Har ni nummerpresentatör så håll utkik efter 08-55530027 ! Då är det TV4:s försäljare som ringer Lite komiskt för det numret är inte öppet naturligtvis och nummer som börjar på 555 finns normalt bara i amerikanska filmer !!. INGA riktiga nummer som börjar påp 555 finns där just av den anledningen att dom inte skall blandas ihop med dom som sägs på film/TV. Har ett par gånger varit med om att dom ringt upp och bara låtit en signal gå fram. Blir man sedan nyfiken på vem man missat ett samtal från och ringer upp numret (eftersom det inte går att hitta på eniro eller hitta.se) så kör dom sitt säljsnack ! Riktigt ruttet !! |
|
| Ny tjänst hos Blocket! "Här anmäler du olaga telefonförsäljning till Konsumentverket" Länk | |
|
Nu har jag anmält dem iaf, rekomenderar er andra som blivit utsatta att göra samma sak. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Aven jag kan tycka det ar extremt irriterande nar forsaljare ringer och kanske speciellt tv4:s bilforsaljre da men verkligen fyllt i rutan att man inte vill bli uppringd. Men jag ser verkligen inte anledningen att skalla ut vederborande efter noter. Den som ringer ar ju troligtvis en extrajobbande yngling som vill tjana nagra slantar extra. Ar ju knappast han/hon som egenhandigt beslutat om att ringa er. ska ni skalla ut brevbararen nasta gang ni far en for hog bensinrakning ocksa for att "va fan bensin har ju gatt upp sa mycket." Anmala ar ju ett klart vettigare alternativ. |
|
svavelvinter |
Precis som Ekan skriver är det inte budbäraren som skall skjutas. Dock är det olagligt av dem att ringa upp, men de som ringer upp är nog inte medvetna om detta. Dessutom har jag hört många som busringer och säger att de är från tv4 och ringer de som skriver i annonsen att man itne ska ringa. mvh stefan |
|
håller med ekan där till 100 procent |
|
| Personen som "ringer upp" har ingen aning förrens samtalet håller på att kopplas upp, det är först då informationen kommer upp på deras skärm. Det är en dator som ringer upp och visar "relevant" information för försäljaren. | |
|
Jag ser en väldigt stor anledning till att skälla ut den stackare som ringer hem till mig. Desto otrevligare jag är, desto otrevligare blir deras jobb (om han/hon inte är sadistisk psykopat) vilket förhoppningsvis sporrar dem till att söka nya jobb. Det är trots allt så att dom får betalt för att göra dessa samtal och då skall de även vara beredda att ta kritik för det. Jag kommer stolt fortsätta skrika svordommar, könsord och slänga på luren. |
|
|
Jämförelsen mellan annonsförsäljare och brevbärare håller väl inte riktigt...Brevbäraren kan man kanske skälla på om det är Postens tjänster som man inte är nöjd med, denne är ju ansvarig för att posten levereras till dig inte för innehållet. Annonsförsäljaren jobbar ju direkt eller indirekt för TV4 så då får denne ju ändå vara beredd på att ta kritik mot TV4 även om felet säkert inte är hans/hennes. Det bästa är väl ändå att försöka hålla sig lugn mot annonsförsäljaren och sedan framföra klagomål mot TV4 och även till lämplig myndighet för det är ju den typen av klagomål som kan leda till förändringar om tillräckligt många anmäler. Själv har jag haft annons på Blocket sedan i fredags och ännu har ingen ringt från TV4 men det kommer kanske... ___ //Ulf |
|
|
"Jag kommer stolt fortsätta skrika svordommar, könsord och slänga på luren." hahaha du tycker inte att du är lite väl hård anpo? En liten fråga, innefattas inte NIX funktionen av dessa telefonsamtal från TV4. Annars är det ju enkelt, gå in på www.nix.se och anmäl er dit, det är helt gratis och man slipper telefonförsäljare överhuvudtaget, och om det nu mot förmodan skulle komma ett telefonsamtal från någon försäljare så är det bara att säga att man är med i NIX då avslutar dom samtalet direkt! |
|
| Lite off topic, men Tallviking skriver att det inte "finns några riktiga nummer som börjar på 555". Det stämmer att det i USA inte finns riktiga nummer som börjar med 555, men i Sverige är det rätt vanligt. Själv har jag två kompisar vars telefonnummer börjar med just 555 (i olika delar av landet). | |
|
Wigge: www.nix.nu ska det va .se är för dom som vill sluta röka. Mvh Janne |
|
| haha ok, bra att du är vaken Janne för det verkar inte jag va ;) | |
|
Programmer: Nä jag är medveten om att liknelsen inte var klockren. Frågan är kanske om den var i närheten alls. Men i höstas då jag läste inläggen blev jag frusterad över det faktum att folk inte vågar säga till den som bör sägas till utan skäller på det enklaste möjliga alternativet. Så som anpo resonerar kan jag inte hålla med. Söka nytt jobb, av vilken anledning då? Kan det inte vara ett bra extrajobb som säljare? Ja de är sant att de får betalt för att ringa men de får inte betalt för att ta emot pesonangrepp från folk som inte kan tygla sin ilska. Och nej jag jobbar inte och har heller aldrig jobbat som telefonförsäljare, jag anser bara att man bör ha allmänt hyfs. |
|
|
Ekan: Då får väl telefonförsäljaren gå till sin chef och klaga på att folk bara blir sura och skriker när han/hon ringer. Om alla skäller ut dom efter noter så kanske det blir stopp på den här skiten. /Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.