|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att byta luftfilter till K&N när det är dags att serva. Är det vettigt att göra det? Har för mig att jag hört något om att luftmassemätaren kan ta stryk. Steg två blir sedan ett fullflödes avgassystem+chip för att bättra på flåset lite i motorn. tacksam för inputs ang. detta! Micke | |
|
jag hade inte kört med K&N filter till bilen. Det är partiklar från oljan som man har till sportfiltren som följer med luften som passerar filtret och sätter sig på volframtrådarna på LMM enheten. LMMen kan ta stryk av detta, jag kunde inte köra med sportfilter i mer än ett år innan min LMM gav upp. Men det finns ju de som har kört i flera år utan problem. Frågan är, va vill du åstadkomma med K&N filtret? skärmar du inte av tillräckligt så tappar du effekt då den suger in varmluft som innehåller mindre mängd syre. Det är rätt trångt under huven på en 850, vilket kanske försvårar avskärmningen. Men konfilter ger ju bättre insugsljud. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
| jag förstörde min LMM i min e46a med K&N filtret, med facit i handen skulle jag aldrig ha gjort det | |
|
V12:or är speciellt känsliga mot varm insugsluft, jag skulle skippa öppna konfilter. Mvh, Hellboy Länk |
|
|
Hej alla filterfunderare.Det finns lite matnyttigt på Fogged airbox.se.I annonsen till Z 3:an till salu igår finns en direktlänk.Klart intressant. Mvh-Dixie. |
|
|
Det var intressant läsning! Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.