|
|
|
|---|---|
|
Har missljud vid höger bakhjul på min e30. Speciellt i skarp kurvtagning. Kan det vara hjullagret som behöver bytas? Eller är det nått annat? Mvh | |
| Troligen är det hjullagret. Grattis... Det är inte gratis att få bytt... Och det billigaste lagret jag har hittat är Biltema för 698kr utan abs och 969kr med abs. Har bokat en tid i oktober för samma problem på min... | |
parolof |
olika lager med ABS och utan?? det måste vara fel |
|
Helt riktigt, det är olika lager beroende på om det är ABS eller inte Köpte för 300:- utan ABS och antar att de går kring 350 med ABS |
|
| Kanon, E36, vilken tur att man läser sin Biltema-bibel noggrant... Det va ju priserna på FRAM-hjulslagrena jag kollat... Rätt skall följdriktligen vara: Bakhjulslager E30 279kr utan ABS och 379kr med ABS. Är det någon som vet något bättre ställe att handla på? Bättre pris/bättre kvalitet? Men rätt hade jag ju iaf om att det är ett elände att byta bak... | |
| Jag har bytt fram. Men har fattat av inläggen att det är annat att byta bak. Behöver man specialverktyg till e30? | |
|
Jag lämnade in min på versktad och fick betala 2800:- inkl. hjullager. Ska visst vara ganska jobbigt att få bort dom själv. |
|
|
Försökte byta själv på min förra 323i men fick ge upp.. körde till verkstad-- resultat. de gav upp.. det gick fan inte! sålde bilen o skaffa en annan ist ! =) men nu harj ag samam problem igen.. tror jag. låter anorlunda dock. lite morrande men lite mer åt knackande hålet, vid ca 50-70 kmh o ibland vid 120 oxå. låter lite mer när jag gasar på men inte om jag får hjulsläpp o river löst.. bakhjulslagret elelr drivknut? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.