AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
538

Lammeullsrondellen skapar repor!!!!!!

Roffen
Det låter konstigt men har testat lite och kom fram til att lammeullsrondellen skapar en massa microsmå repor (polerrosor) som syns i til eksempel solljus!!!
Provade att kjøra med polerpapper i mellan rondellen och lacken och då blev det inga repor!!!! E det någon som er av samma erfarenhet? och ska man inte bruka lammeullrondell på sista finish? jag provade okså att bruka vanligt frottehanduk och aven den blev det mykket mindre repor enn med lammeullrondellen.
Hejsan

Det beror på vad du har för srots lammullsrondell.
Beror även mycket på hur grovt polermedel du har. Ett grovt polermedel skapar mer rosor.
Sedan spelar typ av polermaskin också in.

Man kan köra en efterpolering med ett milt medel som tex Lahega Finnish, som ger ett djup och tar port polerrosor.

MvH

David Löwenstein
Lahega Kemi AB
Roffen
oki!! jag har brukt hagmans glansvax (kjørde med hagmans lakkrens først)sen glansvax och det e vist ganska likt lahega har jag hørt och nar jag brukar papper så blir resultatet mykket bra!! Testade att bara kjøra lite med lammeullsrondellen på det stallet der ytan va perfekt och då blev det massa smårepor.finns det skillnad på lammeullsrondeller? jag menar då synetisk och ekta? den som jag har e inte ekta lammeull.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.