|
|
|
|---|---|
|
Har något fel vet inte vad. Tempnålen går mycket långsamt mot mitten om ens alls. har den nått mitten går den ner så fort jag vrider på kupefläkten. den har dessutom börjat gå hackigt vid ca 2000 varv (främst när den är kall). En del säger att det är termostaten och en del säger att det skulle vara någon jordning(DVS ELFEL $$$$$ SUCK!!!) känner inte för att lämna in bilen på verkstad för dyra pengar just nu men är ändå beroende av att den fungerar. Är det någon som har något enkelt tips på vad jag kan kolla efter ifall det eventuellt är något enkelt fel. | |
parolof |
kan mycket väl vara att termostaten hängt sig i öppet läge, är ju inte dyrt eller svårt att byta |
|
Låter som termostaten. Byt termostat och kylvätska när du ändå hålelr på. HAde samma problem på min 318ti(liknande maskin). Termostat plus kylarvätska och arbete var 1700kr. Mvh Asken Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel... |
|
|
termostat 100 kr glykol 100-300 kr detta är inga svåra operationer! bra att lära sig på! BMW 318is -90, |
|
|
Tack för tipsen jag ska försöka att byta termostat och kylarvätska. Det verkar inte så dyrt så kan man ialla fall utesluta dessa delar om det inte blir bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.