|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har varit i kontakt med en kille i engalnd ang en X5 -04 1000mil diesel för 34 000euro, de är väll billigt, men är det för billigt??. Killen har faxat kopia på briefet, men nu till det konstiga, han erbjuder sig att skicka hem bilen till mig med fraktfirma för att jag under 3dagar för kontrollera bilen, därefter köpa den om ja vill ha den.....är detta möjligt eller vart ligger blåsningen, jag bifogar hans text från senaste mailet, VAR E BLÅSNINGEN?? Alltså ingen förbetalning... Dear Sir , Thank you for your email. In this email you have the car documents scanned . I do not need any money in advance and I do not have time for bad jokes ... so please tell me now if you have serious intentions . I will suport all the shipping taxes and all the cost.I want to tell you that I do not need any money in advance !!!I will send you the car through an shipping service direct at your home address and you will have 3 days time to inspect the car . I found also a service who can help us to make the transaction easy , fast and secure .They accept as payment method only bank account . Now I'm waiting your reply as soon as possible . Respekt Blir ja lurad och isånt fall hur????? Mvh/Andreas | |
| Hoppas du inte lagt handpenning. Du håller precis på att bli blåst. De försöker få dig att betala handpenning innnan lastbilen "kommer" med "din" bil. De snor pengarna och du ser/hör aldrig något av dom mer. | |
|
Jag misstänker att han kommer vilja ha någon form av betalning för att han skeppar över bilen. Har du väl bilen hemma så har du 3 dagar på dig att kolla allt för att undvika en blåsning. Men ställ dig själv frågan, skulle du skicka din bil över kanalen utan några som helst garantier? |
|
|
nej det skulle ja inte göra, så jag forstår ju också att nått konstigt är det, men jag betalar aldrig i förskott så vill han skicka bilen så får han göra det hehe. bästa sättet är att säga åt honom att man flyger ner innan han skickar den, kan ju bli kul att höra om han vill det. |
|
|
Du kan vara lugn för att han kommer att säga något om att du måste betala in hela köpesumman till "förmedlingsfirman" och att han får pengarna endast om du är nöjd med bilen och att du får tillbaka pengarna om du inte vill ha bilen. "Förmedlingsfirman" är så klart helt neutral och seriös. Du behöver alltså inte vara orolig för att bilen helt plöstligt står på din uppfart utan att du betalt en enda krona. Faktum är att den inte kommer att stå där ens om du betalt hela köpesumman, för bilen existerar inte och det hela är en ren och skär blåsning. |
|
|
Jisses, det säger väl sig självt att det inte är rimligt? Mvh Asken Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel... |
|
|
Säg att du vill resa över och kika på den, och invänta undanflykterna. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Men herregud, varför är de ingen som hänvisar killen till alla andra trådar som handlar om denna typ av blåsning?? Ok, då gör jag det... Andreas79: Sök i forumet efter "blåsning" - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Teknikens Värld har skrivit en artikel som handlar exakt om detta. Till punkt och pricka!!!!! Ren och skär blåsning!!! // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
Rolex: han skrev samma inlägg i en gammal tråd om billiga X5:or tidigare i dag och då rekomenderade jag en sökning på "bedragare". Den här typen av trådar startas 1-2 gånger per vecka av någon som hittat ett "klipp" och man förundras ju lite över att media inte tar upp den här typen av bedrägeri lite oftare. Efterlyst kunde väl vara ett forum eller varför inte Insider? Iof så handlar väl merparten om utländska bedragare men det är säkert många svenskar som drabbas då det finns gott om godtrogna och ibland liter dumsnåla personer i vårt land. Självklart kommer alla på forumet att göra vad vi kan för att varna och avråda folk att ge sig in denna typ av affärer men det är ju ändå bara en liten del som surfar in här. ___ //Ulf |
|
|
Efterlyst och Insider är ju bara tv-underhållning... Vart är det svenska sunda förnuftet nuförtiden?? Verkar inte finnas när det gäller billiga importbilar till salu, varken på hemmaplan eller utomlands. Tycker jag läser om folk som blivit blåsta på skruvade importbilar och folk som spekulerar på betala-i-förskott-bilar vareviga dag här på forumet.... Tröttsamt!!! Som sagt; vart är folks förnuft?? Inte ska man behöva stå med pekpinne, folk måste väl kunna räkna ut något själv nån gång?????? *pust* - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Håller helt med dig där Rolex men samtidigt så är det svårt att bara hålla tyst och se på när folk blir blåsta bara för att det sunda förnuftet tagit en "time out" eller liknande. Visst är de nämda TV-programmen ren underhållning men många tittar och vad det i första hand handlar om är ju att sprida att denna typ av bedrägeri existerar. Två sidor i Teknikens Värld är ju bra men det når inte lika många. ___ //Ulf |
|
jimmy/bmw |
fick ett liknande jag med !! Hello ! Thank you for your interested in my Bmw 320 d the price of the car is 7.900 Euro . It dose run great , no damage , no accident , no scratches on the body , i am a private i hope that you will be the buyer and i wait for your fast reply . This is a EU car register in Berlin Germany the car in this moment is in London UK and i will like to send it to your location through a shipping company,.Yes you may check it for 5 days and see that everything is OK. For further details, if you are still interested, we keep in touch by e-mail or phone. Please reply so we may end this deal as soon as possible . Thank you! |
|
Alle mail som avsluttes med "Respekt" bør gå rett i søppla. Samme hvis det står "biggup yourself" eller "Increase the peace". - norrmannen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.