AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
954

Nån som har chippat en 530i

Visa användare
183
lier
320ia -94
Jag undrar om nån har chippat en 530i, iså fall vad blev effekten?
Blev ni nöjda och går den billigare som dom påstår.
Har en 530i -01 som jag funderar på att chippa
Amethyst
Har en 93a men de går väl inte att chippa el?

BOOM BOOM BASS
Länk
Visa användare
183
lier
320ia -94
Alla bilar går att chippa som har datorbox eller insprutningsmotor
Jag tänkte väll mest på att ändra inne i styrboxen så att man får ut mer effekt. Inte sätta in ett direkt chip i bilen.
Jag vet inte vad som är mest skonsamt
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

lier: är inte resultatet detsamma? Trodde att skillnaden berodde på den allmänna teknikutvecklingen som gör att du på nyare bilar kan ersätta det befintliga programmet genom att koppla upp dig mot bilen medan du tidigare helt enkelt bytte ut chippet med program.

Borde ju vara någon med 3-liters sexan som prövat men mest intressant vore ju om någon kontrollerat effekten i bänk men det är ju sällan chipfirmorna kan visa något bevis när det gäller vanliga insprutningsbilar.

___
//Ulf
Visa användare
183
lier
320ia -94
Ja att på nyare bilar uppgraderar du bara databoxen och på äldre bilar byter du ut chippet.Och det ger ca 10% och så sätter man in sportfilter så ger det 3% och så tar man bort katalysatorn så får man ca 20% effektökning. Det e nog sant som du säger svårt att få konkreta bevis, men jag är ändå nyfiken på om det händer så mycket eller om det bara slits på motorn. Nog för att jag nöjer mig med 231hk Men det e så underbart när man får köra ifrån nån liten snorunge ,som tros ha mycket under huven. I alla fall då man e tjej som jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.