|
|
|
|---|---|
|
Hej på er allihop. Jag har råkat ut för fastfrusna bakdörrar när det var som kallast i år och då hade jag inget annat alternativ än att köra fram den främre passagerarstolen och bokstavligen dra ut mina passagerare från baksätet. Tur att de inte var överviktiga. Låset gick det att manövrera med nyckeln men dörrarna gick inte att öppna. Kan man förhindra att detta inte händer igen genom invändig smörjning eller är det fråga om en BMW-egenhet som man får leva med? Tacksam för svar. Ha det gott. | |
D.P |
Känner igen problemet. Jag köpte någon typ av flytande vax eller silikon. Finns på OK. Lycka till. Bmw åt folket! |
|
Ellinas Har dörren frusit fast i listerna eller är det dörrmekanismen som strular, det senare har varit mitt problem. Jag löste detta genom att ta loss dörrinredningen på bakdörren " dränkte in " låsmekanismen med silkikonolja och sedan dess är problemet borta, glöm ej heller den vajer som går från handtaget till dörrlåset, denne fick samma omgång av silikonolja. Hoppas detta råd löser ditt problem. NoFear <¤¤00¤¤> |
|
|
Om det är listerna så finns det ett suveränt medel som heter "Lista" tror jag det var, ett silikonbaserat medel för dörrlisterna...helt otroligt bra mot fastfrusna dörrar och även mot uttorkning!!! -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Hej. Det enklaste är nog ändå att ta lite glykol på en trasa och "smörja" listerna. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
| Det finns silikon som spray, allra smidigast för dörrlisterna tycker jag. Inte så roligt att stå och kladda med silikon på burk - endast trevligt i helt annan typ av (mjuk) förpackning. ;-) | |
|
ta bort listerna eller dörren så slipper du problemet MvH /Danne |
|
|
Hej på er allihopa och tack för era svar och tips. Det var nog dörrmekanismen som hade frusit fast. Dörrtrycket kändes helt bortkopplad från övriga mekanismen. Jag smorde in gummilisterna med Lista när dörrarna hade tinat upp men jag skall smörja dörrarna även invändigt enligt era förslag. Det ser ut dessvärre som om vintern har kommit tillbaka så det är akut. Ha det gott. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.