|
|
|
|---|---|
|
Körde över en fotboll som kom ut på vägbanan idag i ca 50 knyck. Blev en rätt intressant upplevelse iom att bollen på något vis studsade in där fram och kom ut där bak, men efter att min e39 både studsat och låtit mindre nice från underredet. Stannade såklart och kollade och inget verkade galet först, men efter att jag nu kört 10 mil upptäckte jag när jag körde på en grusväg att något lät när jag bromsade in för korsningar. Kollade återigen under och det är en plastlucka av något slag under framvagnen som ramlat ner och som slår i marken när man bromsar in. Luckan hänger ned från framkant och bakåt så antar att luftdraget suger upp den mot underredet när man kör snabbt, men att det nu är stor risk att jag drar loss den helt om jag skulle backa bilen. Har försökt få upp den, men fästet verkar inte funka längre och jag kommer inte riktigt åt heller där den står då jag inte kommer tillräckligt långt med armen under bilen. Som jag står nu, så måste jag backa nästa gång jag skall köra, så under om den här luckan är viktig att försöka rädda, eller om det inte är någon katastrof ifall jag nu kör av den? | |
|
Griskeknoen: Kan det inte vara ett plast skydd för motorn? i så fall är det bara att ta bort den och köpa ett nytt. Tror inte att den kostar så mycket pengar |
|
| Ja, det verkar vara av plast luckan som ramlat ner. Jag tror inte att jag kan ta bort den utan att köra bort den och då ryker nog fästena för den med är jag rädd. | |
|
Griseknoen: Hade oxså sönder det min en annan Tysk bil under vintern det kostade inte mera än ca:700:- för biten +30min för meken att ta bort den och sätta dit den nya. Och nej fästen fanns kvar den satt med bult så det är bara att köra vidare på min gick bit efter bit bort:) |
|
|
Det kan vara luckan som sitter över oljeavvtappningspluggen. Jag har tappat min också....... Freude am fahren |
|
|
Jag "fastnade" på ett farthinder som ej var färdigställt för en massa år sedan med min 328:a. Där satte sig plastluckan så att det ständigt hade kontakt med gatan vilket gav ett konstant skrapljud när jag körde. Vet ej vad det kostade att fixa för Lunds kommuns fick betala. ___ //Ulf |
|
| Kan säga att jag är väldigt glad hursomhelst om den plastluckan är det enda som pajade av den fotbollen... Var ingen vidare upplevelse hursomhelst. | |
|
Griseknoen: Äh, strunta i vad det kostar! Bara o fakturera ungarna som sparkade ut bollen i gatan! ;-) OBS! Glöm inte faktureringskostnad á 49kr - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
| Tyvärr hittade jag inga ungar att fakturera... Dom var som bortblåsta av någon underlig anledning. | |
| Hehe! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.