AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
546

problem med min 520i-93

ji
7
jimpis
520i-92
har en 520i-92,problemet är att den sjunker ner så lågt på tomgång när den är kall,nästan dör.men när man kört ca 1 km så börjar den stabiliseras sen ligger den normalt,plus att jag tycker den blivit lite segare ibland o ibland går den bra.har byt stift,olja,luftfilter,har provat rengjörings tillsatser i bensin för insprutningen,en utan verkan,vad kan va fel???
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

luftmassemätaren, tomgångsmotorn eller insugsmembranet , nån av dom är det. sök på det så har du mkt att läsa
ji
7
jimpis
520i-92
har bytt tomgångsmotor,då den förra svajade när bilen var varm men gick bra när den var kall,nu tvärtom.vart sitter insugsmembranet?svårt att bytta?
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

jag är osäker på just din motor men sök på membran i 5serieforumet så hittar du massor
ji
7
jimpis
520i-92
ok,tack så länge,återkommer
ji
7
jimpis
520i-92
har också ett vibrerande ljud tror det kommer från insuget nånstans när jag släpper av gasen tex vid växling,trodde först det var ljuddämparen som låg emot men nu hörs det som det kommer från insuget nånstans(tror).vart sitter insugsmembranet?vet ej vad det kan va.ej luftmassemätaren,för när jag koppla bort den så dog bilen efter ett tag.hjälp,blir tokig när man inte kan hitta vad det är
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.