|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Du har tryck fram till spridare har du läck på den sidan så läcker det så fort du startar..det är om det kommer in luft i returen som det rinner tillbaka när motorn är avstängd ..det är som att fylla en vattenslang håll tummen för ena änden och det rinner inte ut...bränslesystemet på tds har ingen backventil det bygger på att det ska vara helt tätt..problemet brukar ligga mellan spridare..samt en bit under pumpen där returenslangen går på ett rör | |
| Men om det är läck på returen mellan spridare och tank lär det ju inte hjälpa att montera backventilen nära tanken. Det blir ju som om det är hål på vattenslangen. Det skulle ju då vara lämpligare att montera backventilen så nära spridarna som möjligt eller är jag helt ute och cyklar....... | |
| Nu är det bara att erkänna att det slagit runt i huvudet på mig vet inte vad jag har suttit och tänkt på..kan vara åldern kanske..den ska monteras på stigaren inget annat..men helt fortfarande så nära tanken det går | |
|
Ja nu har jag bytt filtret, och så satte jag dit en m6 med dubbla muttrar så jag kan justera tomgången. 900v ställde jag den på och nu vandrar den inte (för stunden i alla fall) hahahahaha Har även en Cheva diesel, den stanna vid röd lysena i bland... fyller på en halvliter olja i tanken vid varje tankning och den har gott kanon ett år nu. Va tror ni om samma ide på Bmw:n ?? så de blir lite fetare ? kan de va nåt ?? |
|
| Nej olja skall undvikas enligt folk som jobbar med pumpar..ska det vara olja så max 2 taktsolja... | |
|
Du kan behöva flytta upp tomgången till 1100 om den trilskas men det varierar. Efterhand som ställverket slits kan du flytta ner den till 800 igen. Lycka till. |
|
|
Hej Anders och gto80, ang olja i tanken är det som gto80 säger max 2-taktsolja. Det lär bero på att den är blandbar med bränslet på ett sätt som ej andra oljor erbjuder i lika hög grad. Mer än 1 dec behöver du nog inte hälla i. men varför inte använda befintliga tillsatser för dieselmotorer som BMW rekomenderar? Bearclaw |
|
|
Jo de kan ju va rätt att använda. En tanke bara, eftersom jag slår i en skvätt olja i cheva vanen och de gör att den går riktigt bra. La in ett inlägg i dag... bilen dog inne i stan, vägra hoppa igång. Bogsera den 100 meter då kom den igång igen men med en massa luft i slangen från filtret ? Kan den va otät ??? tycker att den fungerar bättre med full tank en 10-20 liter i. Nåt jag fått för mig. kan den suga sämmre med 10-20 liter (tänkte på självtryck) när jag har över halv tank ? Ska ta in den i garaget i kväll och spåna lite. tacksam för tipps :o) |
|
| Det är ett rätt typiskt fel om pumpen i tanken inte fungerar..märks extra bra om du parkerar i uppförslut..men du skall även lyfta bort svarta locket så du kan kolla på spridarna för det kan även vara så att returslangarna mellan är otäta.. | |
| tack för ditt svar, ska ta in den i garaget i morgon och kolla. Vågar inte åka med den som den är nu, i fall man blir ståendes. | |
| Du ska ta och sätta dit den där backventilen om du ska ta upp tankarmaturen, du sätter den ovanpå armaturlocket..tror du kan köpa den på El & Diesel i Högdalen..de har iofs slutat med sin butik det är Meca Rågsved de hänvisar till nu..om du ska byta returslang vilket jag tror du måste dom blir hårda av värmen och spricker..så går det år lite över en meter..och den är 3,2 mm | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.