AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
889

2 Sidor Borta Ur Serviceboken

jag satt och synade min servicebok här litegrann och märkte något som jag (konstigt nog) inte märkte när jag köpte den

2 sidor är borta ur den jag tror inte det är så allvarligt men jag tänkte kolla med er (inte sidorna med service stämplarena)

det är mellan sida 4 och 5 i boken det är 2st sidor borta där det sticker ut va en halv centimeter så det är nog inte borttaget för att dölja fiffel, då borde det väl ha gjorts snyggare

det ser ut att vara lite nopprigt (eller hur man nu ska förklara det) runt kanten på båda sidorna så det ser ut som att sidorna ska gå att riva ut, det kanske är garantipapper eller likn?

det är alltså sidorna efter där klistermärket sitter där utrustningslistan finns med
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Fylls inte de sidorna i och överlåts vid ägarbyte ?
Inga konstigheter, dessa sidor brukar fattas. Faktum är att jag aldrig ens sett dem, och vet inte därför vad som ska stå där :D

Huvudsaken är ju att boken stämmer överens med bilen (dvs inte är förfalskad) och att sidorna med stämplarna finns kvar.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Men vem är det som river ut de där två sidorna och varför ? Den frågan kvarstår, även om jag TROR man gör det vid överlåtesle av bilen.
jo jag tänkte att det var något sånt för sidnumrena stämmer det är säkert något man ska riva ut för dom är sådär taggiga som tex lönespecar är
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Det är sidor för leveransservicen som rivs ut vid leverans av ny bil.

/Mats
pheeew....tack då vet jag det började faktiskt göra rätt ont i magen när jag såg dom 2 utrivna sidorna, men nu känns det mycket bättre : )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.