|
|
|
|---|---|
|
Bytte idag vattenpump, termostat mm. Allt gick bra tills jag skulle lufta systemet, när luftningen i princip var klar skulle jag bara skruva ned luftskruven men hur jag än försökte så gick gängorna snett och jag fick det inte att bli tätt i hålet och kylvätska sipprade ut. Har ni nått bra förslag på vad jag ska göra? blir det till att byta expansionskärlet? 525 -94 | |
|
Det brukar sällan vara gängorna i exp kärlet som ger sig, utan gängorna på luftskruven. har hänt mej med! Kostar ca 20:- på bmw! Mvh |
|
|
Det tyckte jag också men en närmare titt på sktuven så såg den hel ut men jag såg att det var små skador på gängorna i hålet. jag hittade denna skiss och det är ju egentligen bara nr 5. jag behöver byta som jag ser det, undrar om dom tar hem den åt mig på bmw? Länk |
|
|
Det gör dom säkert! Ta artikelnummret på delen, så är det bara att beställa den! Mvh |
|
|
en bra grej det är o ta en plugg till ett hudraulkoppel eller en plugg från nån vvs artickel det är treåttas rörgänga o lite gängtejp skadar inte o gänga upp hålet också. Har pluggen gått av så ta en borr 10 mm o kör försiktigt då kan du gänga ned den en bit o låt den sitta kvar sen sätt pluggen ovanpå i gängen som är kvar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.