AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.066

Trasig luftningskruv, vad gör jag då?

Bu
22
Bulan
525i -94
Bytte idag vattenpump, termostat mm. Allt gick bra tills jag skulle lufta systemet, när luftningen i princip var klar skulle jag bara skruva ned luftskruven men hur jag än försökte så gick gängorna snett och jag fick det inte att bli tätt i hålet och kylvätska sipprade ut. Har ni nått bra förslag på vad jag ska göra? blir det till att byta expansionskärlet?

525 -94
Visa användare
325
Veåtta
Volvo V70II 2.5T -2009
Renault Clio 1.4 16V -2001
Det brukar sällan vara gängorna i exp kärlet som ger sig, utan gängorna på luftskruven. har hänt mej med! Kostar ca 20:- på bmw!
Mvh
Bu
22
Bulan
525i -94
Det tyckte jag också men en närmare titt på sktuven så såg den hel ut men jag såg att det var små skador på gängorna i hålet.

jag hittade denna skiss och det är ju egentligen bara nr 5. jag behöver byta som jag ser det, undrar om dom tar hem den åt mig på bmw?

Länk
Visa användare
325
Veåtta
Volvo V70II 2.5T -2009
Renault Clio 1.4 16V -2001
Det gör dom säkert! Ta artikelnummret på delen, så är det bara att beställa den!
Mvh
ar
124
arving
523i 98 525i Msport 05 Mroadster 98
en bra grej det är o ta en plugg till ett hudraulkoppel eller en plugg från nån vvs artickel det är treåttas rörgänga o lite gängtejp skadar inte o gänga upp hålet också. Har pluggen gått av så ta en borr 10 mm o kör försiktigt då kan du gänga ned den en bit o låt den sitta kvar sen sätt pluggen ovanpå i gängen som är kvar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.