|
|
|
|---|---|
| Min bil en 523 e39 99a som har gått 9000 mil har börjat gå lite ryckigt på låga varv. Med låga varv menar jag runt 1700 och då ändast på ettans växel. Problemet uppstår då jag knappt rör på gaspedalen och problemet försvinner så fort jag ger lite redigt med gas. Tycker mig även kunna känna att det inte är riktigt samma kraft mellan 3500-4000 varv påhögre växel ,bilen liksom segar till lite. Bilen går helt normalt på tomgång och jag har även sökt efter felkoder men ej hittat några. Funderar på om det kan vara så enkelt som att bränslefiltret börjar bli dåligt. Har även läst att det kan vara kamm eller vevaxelgivare men jag vet inte. | |
|
Kan vara stiften som sjunger på sista versen. Bilen har longlifestift som skall hålla 10 000 mil, men under ogynnsamma förhållanden kan de säkert slitas snabbare. Jag skulle börja med att byta dem, eftersom de ändå skall bytas vid nästa service. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag gissar kamaxelgivare. Åk och kolla felminnet. | |
| Jag har kollat felminnet och där fanns inget att anmärka på. Stiften är bytta för 500mil sedan. Måste också säga att felen som beskrivs uppstår bara när motorn är kall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.