AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.321

Byte av kamaxel, BMW 635 CSI

Ja
7
Jan-Erik Lidberg
BMW 635 CSI, -85
Jag behöver byta kamaxel på min BMW 635 CSI -85, kan någon tipsa mej om någon som kan göra jobbet? Vad kan det kosta mellan tummen och pekfingret?

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej o välkommen!

Ja...Det finns ju ett par olika sätt att göra detta på.

Seriösast är att helrenovera topplocket i samband med kamaxel bytet,vilket även jag tycker du ska göra.Kostar säkert i storleksordningen 15-20' beroende på verkstad..

Att bara lyfta toppen, plana den o byta vippor o kamaxel kanske du klarar dig på strax under 10'...gissningar.

Tyvärr har jag ingen verkstad att rekommendera dig där du bor,men kontrollera det i den fina "sök inläggsfunktionen" forumet har(högst upp på sidan).

Lycka till!

Mvh Janne.
Ja
7
Jan-Erik Lidberg
BMW 635 CSI, -85
Tack för tipset.

Jag har nu fått tag i en person i bekantskapskretsen som har arbetat med olika bilreparationer i hela sitt liv dock inte BMW. Han trodde inte att det skulle vara några problem att utföra jobbet men det kanske vore bra att ögna igenom en reparationsmanual innan arbetet sätts igång. Finns det någon som har en rep manual och kopiera självklart mot ersättning alt köpa??

Hälsningar

Jan-Erik
FK
11
FK
325T -05
850iA -92
J-E
Om du "bara" vill ha den att fungera så hittar du en komplett topp på skroten för c:a 3000, med lite packningar så klarar du dig under 4000.
Då byter du den förstås själv.

Hälsningar

FK
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Om han som ska byta den har skruvat på motorer innan, så kommer han tycka attt det är en baggis att göra i ordning toppen på din M30B35 motor.
inget extraordinärt i den överhuvudtaget, tvärtom mycket lättmekat.
Ja
7
Jan-Erik Lidberg
BMW 635 CSI, -85
Ok!

Inget dumt alternativ om man hittar en bra topp. Finns det någon av er som har nog sådan som ligger och skrotar eller har tips på var jag kan få tag på en bättre begagnad..

Jan-Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.