AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
624

Hjälp 328:an startar inte! : (

Min 328:a e-46 -98 startar inte ,bara ett klickljud när jag vrider på tändningen. Alla lampor ok, larm också. Den startar med med tvekan med kablar från annan bil,när jag sen stänger av och startar igen utan så klickar det bara. Har prova att ladda batteriet 1 dygn och sen starta men ingen förbättring!
Vad kan jag göra/testa (frustrerad)?
Låter som att batteriet är kass.
Prova med att ta ett batteri från en annan bil och testa.
byt batteri, bilen försöker inte dra runt startmotorn om batteriet är kasst. Om batteriet är sen bilen var ny är det dags o byta i vilket fall.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Instämmer med föregående två inlägg: troligen dåligt batteri!

Om du har tur räcker det med en ordentlig uppladdning (minst ett dygn), men det är troligt att batteriet gjort sitt om det är originalmonterade batteriet.

Nu när det börjar bli lite kallare ute, visar sig ett dåligt batteri direkt...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
tack d är väl det enda jag kan göra antar jag?Ni tror inte d kan ha med nått relä att göra?
ta en multimeter o mät spänningen på batteriet. ett friskt samt fulladdat batteri skall ligga runt 12.6 volt.
Det hör inte till vanligheterna att några relä pajar som hindrar startmotorn från att gå runt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Tack för bra tips wendtan coh ni andra ! Tror själv att d är batteriet som strular ska dra och köpa ett nytt så får vi se.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.